V75 eller V5 på Solvalla? 1/4

Månne kan man tro att ATG kör ett aprilskämt med oss när det nu tycks vara V5 på Solvalla. Märkligt att förra året när ”vissa” hästar skulle tävla, då valde man bort dessa lopp för att det inte skulle bli för lätt. Nu när det är Nuncio som är på banan, ja då ska loppet givetvis gå på V75. Alla är så in i helvete förtjusta i Nuncio och självfallet kan man inte bestrida det faktum att det månne är Svea Rikes för stunden vassaste häst. Likväl, jag känner inget för kusen i fråga. Då menar jag inte att jag inte tror han vinner, men jag tycker inte alls om hästen såsom jag tycker om hästar som Beanie M.M. och Stamping med flera.

Nåväl, omgången kan bli vin, omgången kan bli vatten. Vinner Redéns gunstling i första samt Tarzans i guld, ja då vill det till rejäla skrällar för att det ska ge något i övrigt. Torskar en av dem, kan det bli intressant på riktigt och torskar båda kan det bli vansinniga pengar. Allt kan som bekant hända i trav, men risken är att vi får låg utdelning idag på sju rätt.

V75-1: Nåväl, Örjan upp på favoriten 8 Delicious U.S. och det ska väl mycket till för att ekipaget ska torska. Men, jag vill då inte vara utan 4 Windy Ways med Takter som jag tror och hoppas kan skrälla. Är det någon som ska snuva favoriten på segern är det väl just Takter. Problemet är väl om Windy Ways kommer till ledningen, då kommer man sannolikt släppa till stallkamraten Deilicous när de kommer ångande och får därmed överta. Är rädd för att man då blir instängda när upploppet nalkas. Hoppas istället på ett scenario där Takter hamnar i dödens initialt och Delicious istället kommer i tredje och övertar dödens så Johnny hamnar i andra ytter. Hur som helst, om Örjan får komma till ledningen tidigt utan något mankemang så är loppet över, har svårt att se något annat ske.

V75-2: Mycket svårt lopp. Rådet blir att måla på så mycket som möjligt. Det är nästan lättare att nämna ekipage utan chans än de vilka har guldvittring. Måste jag nämna någon blir det 6 Camp Nou med Takter som definitivt kan skrälla.

V75-3: Visst har även jag spikat Nuncio på andelsspelet och kusen vinner väl loppet nio gånger av tio. Så, förnuftet (?) håller i pennan när strecken ska fördelas, men hjärtat slår glädjevolter om Piraten trycker dit Nuncio…

V75-4: I fjärde avdelningen har vi ännu ett svårt lopp där den breda målarpenseln måste fram. Flera farliga på första volten och Goop är lite bortglömd på 2 Dictionary. Måste-streck är dock 10 Raspberrysky samt 13 Qatrine Gel.

V75-5: När det kommer till Unstersteiners tycker jag ”alltid” jag hamnar fel på det. Utelämnar jag dem vinner de nog f*n ska ni se och streckar jag dem kör de med huvudet under armen. Denna gång är det 9 Frankie Brodde som jag inte har någon vidare feeling för och därför utelämnar. Blir därför inte förvånad om eländet vinner med ett gäng längder, brukar ju bli så…

Nåväl, tror hur som helst desto mer på Bergharn och 3 Digital Archive. Ska man ta med en andrahäst är det väl den i veckan tidigare snackhästen 11 Emir la Brousse som nu förvandlats till favorit.

V75-6: I sjätte loppet har vi ännu ett lopp där man inte behöver skämmas om man streckar på.  Tillika ånyo ett lopp där Goop är sällsynt bortglömd med 12 The Swede. Hjärtat klappar för favoriten 6 Man At Work, inte bara för kusens skull utan även för att tränare Stenströmer är en förbaskat trevlig gamäng och jag tycker Jakobsson är en underskattad och sympatisk kusk. Farliga att glömma är 2 Linus Boy med Takter och 11 M.T. King Of Cash med Babysteiner.

V75-7: Återigen Untersteiner-favorit i 9 Alvena Take It och jag har samma feeling här som i femte. Dock är kusen med på andelsspelet, men jag vurmar lik förbaskat mer för 5 Re Doc samt 7 Zenit Brick. Vidare har jag jagat Jeepster väldigt länge och tycker den förtjänat många segrar som den haft stolpe ut på senaste tiden och i detta lopp är den månne kanske lite kort i rocken, men något vinnarspel kan det bli…

Guldgrävar’n tippas åt Matöppet

Nu kör vi! Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till V75 eller V5 på Solvalla? 1/4

  1. Vinnarskalle skriver:

    För egen del garderade jag Nuncio med ”PIraten”, med 90% risk för långnäsa kanske? Nåväl, lycka till idag! 🙂

    • Fridens! Jag gjorde likaså på ett av mina små. Men, som du säger, det var säkert ett streck man inte får något för, men vi får leva på hoppet. Önskar dig likaledes lycka till.

Kommentera

