V75 Bergsåker 28/1

I onsdags var det många som ville ha sin bit av kakan på V86, så även undertecknad. Blev dock ingen utdelning alls, trots att jag satte båda mina spikar: 8 Kash Brodda i V86-5 samt 11 Mellby Collector i V86-8.

Var så illa att det blev bara fem rätt till slut och lite snöpligt att jag föll på  Countdown i första som jag hade som förstereserv samt And Here I Am som jag hade som andrereserv. Likväl, hur jag än vänder och vrider på det så får jag inte med Star Treatment i V86-2, som jag behövt nio hästar för att få med på lappen och jag var väldigt, väldigt nöjd med de sex jag hade på systemet. Hade aldrig tänkt gå utanför dessa, hur stort jag än spelat.

Inte ens om jag även spikat en tredje häst, mitt drag i V86-6, Final Dream, hade jag valt att strecka fler hästar i just V86-2, hade tveklöst valt att måla på i andra lopp. När man torskar på det viset känner jag mig vinnarspel_v86_final_dream170125väldigt, väldigt lugn, när man flyger på hästar som man inte ens är i närheten av att strecka, oavsett hur mycket eller lite påtänkta de är av övriga kollektivet. Det är värre när det är reserver, eller kusar man tidigare i veckan haft med på systemet, för att senare, närmare spelstopp, dessvärre ha plockat bort för att gå på något skrik, istället för egna idéer. Då är det nära att en artär spricker av ren och skär ilska samt illa dold frustration…

Nåja, helt lottlös blev man inte, men visst tusan är det åttan man siktar på…

 

Helgens V75 då? Jo vars, nu bär det av norrut och vi finner denna vecka V75-cirkusen på Bergharns gamla jaktmarker, Bergsåker närmare bestämt. Om Robban håller måttet och infriar favoritskapet i tre lopp eller fler, då får man förmoda det blir en väldigt liten påse med pengar tillbaka på sju rätt. Men, vinner han blott ett eller max två lopp, då torde vi kunna se åtminstone en kappsäck med guld tillbaka, om det händer lite ”ute i kanterna” i övriga lopp.

Kommer vara as busy as a bee can be, från fredag till söndag, varför jag lägger ut lördagens andelsspel redan nu.

Andelsspelet Guldgrävar’n tippas åt Matöppet – klicka för större version!
v75_170128_bergsaker_guldgravaren_jokerram

Nu kör vi! Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till V75 Bergsåker 28/1

  1. Vinnarskalle skriver:

    Det blev lite långnäsa för både Bergh och oss… Nåväl, nya tag antingen imorgon eller nästa helg! Häftig bluegrass, förresten! 🙂

Kommentera

