V75 Färjestad 12/10

Sola i Karlstad lyser över dagens V75-omgång, om än inte bokstavligt denna mulna decemberlördag. Det finns några starka favoriter i omgången, men det kan bli bra betalt oavsett om dessa vinner eller ej. Detta då jag tycker flera av löpen ser spännande ut, det kan trilla in lite kantbollar…

V75-1: Om Goops Azzaro la Marc håller sig ifrån galopp är loppet med stor sannolikhet  kört för övriga. Men det var ju just detta. Den våghalsige spikar och håller tummarna. Vill man vara säker på att överleva till avdelning två bör man tidigt plocka med Örjans styrning Dajmen Am samt där bakom fundera på såväl One Memphis med Widell och Test Drive med Takter för att nämna några.

V75-2: Kallblod där Uffe Ohlsson sticker ut hakan och spikar sig själv. Inte så vanligt förekommande och med detta i baktanke är det sedermera en mycket stark spikaspirant för omgången. Jag spikar denna på ett av mina egna, men garderas på övriga system. Kallblod är kallblod och bakom Fender är det vidöppet. Remkvikk och Bilbo B.S. är mycket tidiga och för den som letar tokskräll måste jag nämna kallblodsvirtuosen Jansson med Finnskog Fokus. Visst, kusen går bäst barfota, men häxar det för favoriten och det blir lite körning kan det gå vägen. Janssons frestelse! Det är ju december och allt…

V75-3: Spikar Piraten på alla lappar förutom en. En av omgångens starkaste singelstreck.

V75-4: Med de tre mest streckade har man ett mycket starkt lås. Är man inte nöjd och känner sig säker med dessa tar man med Widell och Takter. Björns kuse är mer spelad, men jag tror mindre på denne än tidigare två nämnda.

V75-5: Darius Boko med Babysteiner har blivit lite av omgångens skrik och chansen torde vara god. Tycker ändå loppet ifråga är lite av ett getingbo. På andelsspelet målar jag på. Come Back med Uffe känns väldigt tidig för mig, faktiskt förstarankad i min bok, även om jag spikar Darius Boko på ett av systemen som är ”emot” andelsspelet. Kaj Widell har varit i ropet senaste tiden och kan få en bra dag idag också, letar man skräll tar man med Partizan Face. Har ångest för att jag inte har med 7 Forecast med Örjan på något system, är förstereserv på andelsspelet och det lär väl därför bli där man åker…

V75-6: God chans för Bryssel med Goop. Tidigare i veckan var Takter stor favorit, men nu är båda ekipagen relativt jämnt spelade. Skapligt lås på dessa, tar man fler är Örjan och Bergh självskrivna. Heltäckt med dessa fyra. Tycker inte någon annan ska kunna blanda sig in i leken.

V75-7: Varnade förra veckan för Beppe Am men galopp kom emellan. Tycker inte man ska sitta utan denne om man garderar. Likaså Fossens Bonus.  Jorma är favorit med Next to None Sib och trots att Jorma är en av världens bästa kuskar så känns det så där, han har inte rosat marknaden på V75 i år, men det klart, kusen är månne loppets bästa. Likväl, tycker det finns många roliga streck och anser man ska strecka på vad lädret tillåter. Många varnar för Orion Tilly, som mycket väl kan slå till, själv tycker jag en roligare skräll är Gross Weight som jag hade ögonen på när Örjan körde förra gången. Hade gärna sett att kusen vann då, men blev snuvad på segern av Fridericus. Denna gång är det Takter upp och skrällen kan vara ett faktum.

Kör några system denna vecka varav jag nedan postar andelsspelet.

Guldgrävaren tippas åt Matöppet – klicka för större version
v75_farjestad_161210_guldgravaren

Nu kör vi! Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till V75 Färjestad 12/10

  1. Vinnarskalle skriver:

    Jag är sent ute som vanligt, men stort lycka till med liret! Idag tar vi dom!! 🙂

Kommentera

