V75 Jägersro 29/10

På lördagen har jag en säregen förmåga att hamna framför Youtube, för att lyssna på musik där den ena låten leder till den andra, lika länge som jag initialt tänkt ägna åt travskriveriet. Detta faktum brukar sluta med att det råder tidsbrist när jag väl får tummen ur…

Vi går därför raskt rakt på sak:

V75-1: Svår inledning, finns ingen given spik. De fyra mest spelade torde räcka långt, men samtidigt kan man belönas om man tar två, tre till. Roliga skrällar i Zorn Brick, Mellby Drake och Partizan Face för den som vill måla på.

V75-2: Lärlingslopp där man antingen spikar favoriten 5 Diva Deo eller målar på rejält. Tidiga streck för den som garderar är Sundsvik Mayday samt Donatella Center.

V75-3: Spik på Flemming eller max fyra streck.

V75-4: Här hade jag hela veckan fram till i förmiddags tänkt måla på, på andelsspelet samt på mitt egna spika 10 To Be Or Not To be, men det blev tre streck även på mitt egna. Månne får jag ångra min feghet, men jag vågade inte vara utan Goop och Untersteiner Sr…

V75-5: Tänkbar spik i Augustus F, köper man inte det bör man måla på. Pepe di Jesolo är tidig och Banks är ett roligt streck för den som fläskar på rejält.

V75-6: Peter säger att Thaiger Exclusive är hans bästa chans i omgången, detta dessutom från femtespår i autostart. Ekipaget spikas på andelsspelet och på det egna garderar vi rejält. Vill nämna Ymer Brick för skrälljägarna, tyvärr tycks jag inte vara ensam om idén, så den lär väl sjunka i odds vad det lider…

V75-7: Hjärtat bankar för On Track Piraten, men glöm ej att Alfas da Vinci hade punktering senast och Takethem alltid går bra på Jägers…

Guldgrävar’n tippas åt Matöppet – klicka för större version
v75_jagersro_161029_guldgravaren

Eget backup-system – klicka för större version
v75_jagersro_161029_eget

Kör något spel till vid sidan om, men det hinns inte med att klippa och klistra mer i PS. Nu kör vi! Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till V75 Jägersro 29/10

  1. Vinnarskalle skriver:

    Känns som en svår omgång idag… Lycka till med liret! 🙂

  2. Vinnarskalle skriver:

    Vi satte tydligen sjuan bägge två, tillsammans med halva Sverige… Trist värre när vinsten inte överstiger insatsen, men bara att ladda om till nästa helg! 🙂

Kommentera

