V75 Skellefteå 8/10

Dags för V75 norrut i vårt avlånga land där höstkylan börjar göra sig alltmer påmind. Omgången kan månne tyckas  vid en första anblick innebära stor risk för jackpot igen. Utdelningen på sju rätt kan ånyo bli tråkigt låg, men jag har ändå en känsla av att det mycket väl kan skrälla till här och där.

V75-1: Stor, stor favorit i 6 Bravo Navarone och detta med all rätt. Jag har spikat på andelsspelet men det behöver inte alls vara fel att gardera, gör man ett tvåhästarslås och tar med 8 Victory Bonsai överlever man sannolikt avdelningen åtta gånger av tio. Men, med det sagt, under 5 % på 2 Liberty Face redan som tredjehandare…

V75-2: Svårt lopp där 1 Mellby Don Juan är favorit och jag förespråkar gardering. Om man absolut vill spika tycker jag 4 X.Factor är en betydligt roligare spik än favoriten då X-faktorn känns som en hårdare kuse än charmören från Mellby…

V75-3: I kallblodslöpet finner vi en av de vettigare spikarna i omgången via 3 Myr Faksen, spikar man inte denne är man högst troligt klar med de fyra, fem högst rankade på spelarranken. Vill man spika men inte gå på favoriten vill jag varna starkt för 10 Mel Odin.

V75-4: I Stig Lindmarks Styrkeprov över 3140 m med voltstart lurar flera gäddor i vassen. 10 Picasso och 12 Bullyong har under större delen av veckan varit hårt betrodda, men jag känner sisådär inför båda dessa. Mitt hjärta klappar klart hårdast för 6 Digital Engine och 15 Narold Vox.

V75-5: Med ett lås på 1 Bungle Rain samt 4 Global Security  torde man vara safe. Streckar man en tredje kuse eller fler måste 3 Drabant Hornline med. Är lite skrik på 11 Pacific W.F. men jag tycker inte Jorma rosat marknaden i år, för att uttrycka sig diplomatiskt…

V75-6: Loppet ifråga är en klar skrällaspirant. Fram med breda penseln den som har råd.

V75-7: Tycker karaktären på avslutande löpet liknar det föregående, särskilt då det ryktas om ömma hovar på 4 Serious Try och som därför ska gå med skor, om jag fattat saken rätt. Hade varit en spikaspirant annars. Letar man lågprocentare är 1 Sambucus P.R. oförtjänt lite spelad…

Hinner bara lägga ut andelsspelet, håll till godo.

Guldgrävar’n tippas åt Matöppet – klicka för större version
v75_161008_skelleftea_guldgravaren

Nu kör vi! Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till V75 Skellefteå 8/10

  1. Vinnarskalle skriver:

    Jag valde att gardera i fösta då Bravo Navarone har en aningen för hög galopp-procent. Säkert onödigt, men jag är less på att ryka i första… Stort lycka till ikväll! 🙂

Kommentera

