V75 Solänget 17/9

Arbetsveckan är till ända och lördagen till ära vankas det V75 på Solänget. ATG gnuggar händerna då man kan basunera ut dubbeljackpott med versaler i sin marknadsföring och högst sannolikt spelas det lite hårdare på sina håll en dag som denna, för att uttrycka sig diplomatiskt.

Omgången ser på förhand tämligen intressant ut, även betraktad vid sidan om de extra miljonerna i potten. Spelvärdet ter sig högt och jag blir tämligen förvånad om vi inte får se en skaplig sudd i utdelning på sju rätt. Det vattnas i munnen även på undertecknad och har lirat lite utöver det vanliga, då man i sin enfald hoppas kunna få vara med och dela på toto-guldet.

Kort om omgången:

V75-1: Inledningen är inte helt enkel och många kommer här lira 3 Danne Edel och 10 Il Sånna. Den tidigare har aldrig riktigt rosat marknaden, om uttrycket tillåts. Han gör bra prestationer, går bra tider men räcker sällan hela vägen fram. Är ofta ett skrik på förhand, men när mållinjen närmar sig tar luften slut. Den senare diggar jag skarpt, men har ingen superfeeling denna gång, bör dock streckas om man tar tre, fyra eller fler. 2 Above All Ås och 6 Global Rebel känns mest intressanta i mina ögon. Adielsson med 7 Vernin Starlight är en kantboll.

V75-2: Har man hår på bröstet är 1 All Time la Marc en chansspik. Än roligare är 15 Sonata Ås. För den som är slav under sockret är 4 Fika så klart intressant, nu kuskförstärkt med Ulf Eriksson. Dock är spåret ett frågetecken då det finns en del galopper i raden och jag inte är helt hundra på hur kusen är i volten. Svårt lopp i övrigt.

V75-3: Många spikar sig ur gulddivisionen med 7 Shadow Woodland, som förvisso mycket väl kan vinna, men är allt för hårt spelad relativt vinstchansen. Mitt hjärta klappar klart hårdast för Narold Vox som tyvärr har fått ett skräpspår, men å andra sidan har styrkan att kanske göra något till slut ändå.

V75-4: Kallblod! Hell yeah! Nu snackar vi! Alla wimps som har något emot kallblod kan flytta ner till Frankrike och knapra kobolt eller till Italien och dricka latte! Btw, vem f*n förstör kaffe med mjölk?!? Säkert samma folk som häller cola i whisky’n, don’t  you think? Ulf Eriksson kan få en bra dag och här har han ännu en rolig styrning med 1 Pave Faks. Sitter man utan 14 Grandina och 11 Katla Kiro bör man vara orolig. Sist men inte minst bör så klart favoriten 12 Ossman nämnas, även om den är minst rolig.

V75-5: Ännu ett klurigt lopp där 1 Linus Boy med Jorma blivit favorit, men där jag trots bakspår tror mer på 11 Blytung Am. Man bör överleva avdelningen på fyra, fem streck.

V75-6: Spelarkollektivet är uppdelat i två läger där en del lockas av en (11) Snyting och andra av (7) Alan Wadd. Dessa utgör ett starkt lås och Uffe Ohlsson tror många kan få en mycket trevlig dag på jobbet. Så kan det mycket väl bli, men återigen lurar Uffe Eriksson i vassen, denna gång med 1 Carja. Dont’ forget…

V75-7: På förhand är det tre hästar som gör upp om det och vinner inte någon av dessa är det vidöppet bakom. Jag tror nog mer på 3 Mellby Apollo än de övriga vinnarprospekten. På ett sätt kan jag tycka om Emmet Brown mer, att döma av de tidigare lopp jag sett, men samtidigt är den osäker och starten blir kritisk. Den har galopperat flera gånger tidigare från innerspår och detta är självfallet såväl Uffe O. som Erik medvetna om. Når Adielsson täten och kusen håller sig i trav är loppet kört, men jag är tämligen osäker på om ekipaget lyckas med detta. Bakom dessa två lurar Jorma med 10 Special Promise, vilket gör att det är upplagt för dramatik och rävspel.

Har kört flera spel, men då jag knapprat mer på tangenterna än jag tänkt och gräsklippning och annat trädgårdsjox väntar hinner jag bara med att posta andelsspelet. Övriga spel tar jag mig den bedrövliga rätten att göra till fasansfulla efterhandare om de nu skulle sitta. Har inte tid och ro att sätta mig och Photoshoppa fler skärmdumpar nu då det gröna eländet väntar. Håll till godo!

Guldgrävar’n tippas åt Matöppet – klicka för större version!
v75_solanget_160917_guldgravaren

Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

