V75 Mantorp 4/6

Dags för östgötarna att rodda dagens V75:a som går av stapeln på Mantorps travbana. Senaste årens V75-omgångar har ofta inneburit förhållandevis låg utdelning när Mantorp stått som värd för omgången, vi får hoppas det blir annorlunda idag. En bana som för övrigt är spetsgynnande, av statistiken att döma.

Blivit kuskändring på Veijos hästar och intet ont om Sjunnesson, men hade hellre sett att Veijo hållit i tömmarna. Nu känns spiken Fridericus på andelsspelet inte lika trygg längre, även om jag tror och hoppas han vinner.

Gnället på nätet vet stundom inga gränser, när det kommer till ATG och Svensk Travsport. Ingen rök utan eld, heter det och så är fallet månne även denna gång. Mången kritik är befogad, men en hel del rör sig om värdefrågor och tyckanden samt tänkanden, där jag anser att den ena åsikten är inte värd mer än den andra, de är blott olika. Tvyärr finns det gestalter som tar på sig någon sorts korsfararrustning och felaktigt (?) tror sig prata för kollektivet, inte sällan med en nedlåtande ton, vilken näppeligen är särdeles klädsam.

Om jag själv tillåts tycka något om något, är jag faktiskt förtjust i positioneringssystemet, även om prislappen låter märkligt hög. Märkligt är tillika att man inte fått bättre snurr på systemet i skrivande stund, det tycks fallera allt för ofta och man kan tycka att det borde vara inkört och till fullo funktionellt efter så lång tid. Hur som helst tycker jag det i sak är en bra investering, även om, som sagt, prislapp och tillförlitlighet lämnar en del frågetecken i övrigt.

När vi ändå är inne på att tycka saker, kan jag tycka att vare sig den gamla starttiden för V75 var bra och månne inte heller den nya? Varför måste allt vara svart eller vitt? Vi måste inte återgå till den gamla starttiden, lika lite som vi måste ha kvar den nuvarande. För egen del tycker jag V75 borde starta kl 15.00, varje lördag, bara lördagar, punkt slut.

Ja, herregud, folk tycker och tänker så mycket. Inte så ofta rannsakande över sig själva, utan gärna om andras göranden. En del tycker mjölken är för billig, andra att den är för dyr. Själv tycker jag Arla saknar skam som driver ner inköpspriserna in absurdum, jag tror många svenska konsumenter vill betala mer för mjölken, så våra svenska mjölkbönder kan överleva. Somliga tycker cyklar är dyra, samma personer som utan att reflektera lägger 10 000 till 20 000 kr per år på cigaretter. Gulligt, smart? Jag vet inte, folk får göra som de vill, jag nöjer mig med att dra på smilbanden…

Är med på fyra system denna vecka, varav tre har jag tippat själv och två av dessa finns här nedan.

Guldgrävar’n tippas åt Matöppet – klicka för större version
V75_Mantorp_160604_Guldgrävaren

Eget
V75_Mantorp_160604_eget

Nu kör vi! Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till V75 Mantorp 4/6

  1. Vinnarskalle skriver:

    Stora systemet ser helgjutet ut och det lilla är en riktig rysare. Jag tror faktiskt också en hel del på din spik i första… Lycka till! 🙂

    • Tack och tack detsamma! I sedvanlig ordning lär man väl behöva all flax man kan få. Idag tar vi dem! Just kommit in efter gräsklippning, blir till att glo på ATG Play i efterhand…

  2. Vinnarskalle skriver:

    Oj, såg nu vid ett andra ögonkast att även du ”hittat” Greenleaf Slim i 3:e. Kusligt hur lika vi verkar tänka ibland! 🙂

Kommentera

