Årets tredje sjua – V75

Sju rätt med hjälp av en förstereserv när Nadal Broline blev struken. Alltid kul med full pott, men ytterst tråkigt att vi får stolpe ut på utdelningen mest hela tiden.

Hade så klart hoppats på någon form av skräll i V75-2 och V75-3, men icke. I V75-6 fick jag emellertid upp hoppet när 11 Al’s Winnermede fick upp ångan, men till snöret var ekipaget inte snabbast, även om det var nära. Den hade rensat en del.

I V75-7 kändes det initialt bra när Takter tidigt fick ledningen med 8 Tack Wee, men fick dessvärre inte sitta i fred utan blev överfallen två, tre gånger och det bar sig sedermera inte hela vägen. Satt bra till med flera roliga skrällar såsom Naglo’ del Nord, Oliver Kronos och Coco de Vie, där den sistnämnde var på plats, men först i mål var favoriten, ridå. Idel favoriter och utdelningen blev därefter.

Klicka på bilden för större version.

7rätt_V75_160507_Örebro_Guldgrävaren

Så små marginaler mellan glädjetjut och misär, för det känns som misär, även om sjuan satt. Nya tag nästa vecka! Hört den förut? Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Årets tredje sjua – V75

  1. Vinnarskalle skriver:

    Gratulerar! Jag hade lite förhandsfeeling på 11 Al’s Winnermede (första barfota på länge) så det var synd att han inte hann fram. Hade som sagt gett dig en bättre peng! Synd även för mig att jag la alla mina ägg Adielssons korg i femte! Nåväl, nya tåg snart, fast jag tror jag står över imorgon. Möjligen ett mindre lir… 😉

Kommentera

