V75 Axevalla 9/4

Äntligen trav på hemmaplan! Imorgon är det dags för V75-cirkusen och alla dess clowner samt akrobater att äntra scenen på Skaras stolthet, Axevalla travbana. Om inte orken tryter och vädergudarna visar sig från sin sämsta sida tänker jag förpassa min fullvuxna lekamen till the place to be, Benny Ternemars domäner.

Helt nyligen var det en äldre gentleman som körde 1000 system och satte sjuan, om jag inte missminner mig. Imponerande! Vi är så klart omåttligt avundsjuka, jag och alla mina löss, men lyfter likväl på hatten av vördnad och respekt, som sig bör. När jag blir stor, ska jag också…

Inför förra omgången fann jag tid och ro att sätta åtminstone några rader på pränt om omgången och vilka hästar jag tyckte si respektive så om. Men, inför denna lördag, 9:e april nådens år 2016, känns det som ett arbete vilket vore Sisyfos övermäktigt. Det finns inte ett lopp med en klar bank, det finns inte ett lopp utan givna och icke desto mindre starka motbud samt för att komma till avslutningen strax före the fat lady sings, det saknas banne mig inte roliga tokskrällar.

Ni kommer finna mig tämligen förvånad, om morgondagens omgång inte ger bra betalt.

Nåväl, igår mailades andelsspelet till butiken och idag har jag slängt in några spel till. Orkar inte sitta mer med startlistorna och grunna, nu ska jag njuta av återstoden av kvällen. Imorgon tänker jag ta sovmorgon för att sedan framåt eftermiddagen ta automobilen till banan, förutsatt att inte lagen om alltings djävlighet ställer till det… …eller min egen lättja…

Guldgrävar’n tippas åt Matöppet – klicka för större version
V75_160409_Axevalla_Guldgrävaren
Egna backup-system
V75_160409_Axevalla_egna

Nåväl, lycka till imorgon, alla som sitter med en spelbong, eller två, i handen. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

