V75 30/1 Bergsåker

Då var det äntligen dags, veckans höjdpunkt, där Bergsåker står som värd för lördagens V75. Allt är dock inte alltigenom positivt denna lördag. Den som följer bloggen vet att jag på torsdag kväll varje vecka mailar in andelsspelet ”Guldgrävar’n” till Matöppet, så även denna vecka. Men, efter jobbet i fredags när jag kom in i butiken för att hämta ut min andel, såg jag till min förfäran att något var fel, väldigt fel…

På andelsspelet har jag spikat 8 Windy Ways i första, men i butiken stod det på spelandelsplakaten att 6 B.B.S Mandarino var spik på mitt system. Ridå. Känslan som infann sig var någonstans mellan ilska och sorg, en gränslös tomhet. Alla förhoppningar om guld och gröna skogar, sju rätt och en sudd med kosing, rann rätt ut i rännstenen.

Tjejen som denna vecka skrev av systemet i mitt mail hade sålunda skrivit av fel. Men, jag är inte förbaskad längre, känslorna har lagt sig. Vi kan alla göra fel och jag har själv någon gång också streckat fel kuse. Shit happens, vi är bara människor, trots allt.  Dock tror jag inte andelsspelet har chans på sju rätt pga denna fadäs och skulle det sitta får vi nog en rejäl guldsäck med pengar var och sådana tycker vi ju om…

Guldgrävar’n (som jag tippade det) – klicka för större version
V75-160130-Bergsåker-Guldgrävaren-Matöppet

Eget system – klicka för större version
V75-160130-Bergsåker-egetRaketen
V75-160130-Bergsåker-raketen

Nu hoppas vi fru Fortuna ler mot oss och avslutar med att önska alla bloggläsare såväl en trevlig helg som god tur med spelet. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

