Foton från Olympiatravet 2015 – V75 Åby

Den som följt bloggen ett tag, vet att jag kört på i ett försvarligt antal år. Så snart jag började skriva om V75 och införliva spelet i bloggen, har jag i stort sett inte missat en enda lördag och tillhörande V75. Det har skrivits om V75, postats system och stundom varit ganska matiga inlägg inför V75 samt tankar om spelet.

Få omgångar har jag missat att posta inläg under lördagen, det kanske har blivit en handfull totalt och det känns som majoriteten av dem har kommit nu sista kvartalet, under 2015.

Tiden jag lägger på att plugga inför varje V75-omgång är densamma nu som för fem år sedan, det rör sig om ca 8-20 timmar per vecka. Men, när det kommer till själva bloggandet, har jag sista tiden inte känt att jag haft samma geist som förut, avseende just att skriva inför omgångarna. Det känns inte riktigt som tiden räcker till längre, även om det oftast är väldigt kul att sätta sina tankar på pränt. Än roligare är dock de gånger man får tid, ro och finner inspiration för att sätta ihop några tankar till en krönika, eller då man åker ut och intervjuar någon, alternativt, besöker en bana och får fota lite.

Summa summarum, jag kommer fortsättningsvis stundom komma med inlägg om mina tankar och system inför lördagarnas V75, men, de kommer sannolikt inte dyka upp varje vecka, som förut. Jag har nog haft en av få, svenska bloggar, som varje lördag, oförtrutet skriver om V75 och postar system inför veckans tävlingar. Det finns ett ofantligt antal bloggar därute om trav, men få hänger i, vecka efter vecka, år efter år.

Nåväl, framöver hoppas jag kunna återkomma oftare med krönikor, intervjuer och fotoinlägg, samt göra detta med en något högre fekvens än tidigare. Men, som sagt, jag kommer inte längre ”lova” att V75-tankarna postas varje vecka. Men titta gärna in, för då och då, kommer det smälla till och vem vet, till slut blir det nog varje vecka på nytt…

Vidare, för någon vecka sedan fick jag av en slump veta att min gamle kickboxnings-träningskamrat, Stefan Granlund, har flyttat sin träningsverksamhet och i sommar kommer finnas som proffstränare på Gotland. Detta kom mig till kännedom då jag för någon vecka sedan blev kontaktad av en trevlig dam på Visbytravet, som ville köpa ett porträttfoto av mig. Eller ja, fotot var inte på mig, gud förbjude, utan på just tidigare nämnde Stefan Granlund som numer kommer göra Gotland osäker och välta raukar. Vi får hoppas han vinner ett och annat lopp också.

Nåväl, foton från årets Olympiatravet, var det ja! Farsgubben och undertecknad gjorde en road-trip till Mölndal idag för att bevittna årets Olympiatravet. Vi blev inte några miljoner rikare, men bjöds väl på trevlig stämning och bra travsport. Dagens största behållning var B.B.S Sugarlight som fullkomligen krossade motståndet. Otroligt imponerande, ekipaget fick övriga som att framstå som kusar ur korpserien. Mäktigt att se.

Blev inte jättemycket fotande då det framåt eftermiddagen började dugga, vilket sedan övergick till ösregn. Men, här kommer lite av dagens skörd. Enjoy!

1_140425_Olympiatravet 2_140425_Olympiatravet 3_140425_Olympiatravet 4_140425_Olympiatravet 5_140425_Olympiatravet 6_140425_Olympiatravet 7_140425_Olympiatravet 8_140425_Olympiatravet 9_140425_Olympiatravet 10_140425_Olympiatravet 11_140425_Olympiatravet 12_140425_Olympiatravet 13_140425_Olympiatravet 14_140425_Olympiatravet 15_140425_Olympiatravet 16_140425_Olympiatravet 17_140425_Olympiatravet 18_140425_Olympiatravet 19_140425_Olympiatravet 20_140425_Olympiatravet 21_140425_Olympiatravet 22_140425_Olympiatravet 23_140425_Olympiatravet 24_140425_Olympiatravet 25_140425_Olympiatravet 26_140425_Olympiatravet

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Foton från Olympiatravet 2015 – V75 Åby

  1. Vinnarskalle skriver:

    Riktigt fina bilder i vanlig ordning! Måste ha varit mäktigt att vara på plats, framför allt att se B.B.S Sugarlight! Jag förstår precis hur du känner med bloggandet, har känt på liknande sätt själv vid flertalet tillfällen. Jag hoppas dock att du inte bloggar alltför sällan framöver och att bloggandan kanske får en nytändning… Ha det! 🙂

    • Tack för berömmet och uppmuntran. Nejdå, jag kommer inte sluta helt, men känner att man behöver ”komma ikapp” lite. Sluta kommer jag inte göra, men det kommer bli mer foton och annat, men då och då, kommer det komma lite tankar inför lördagarna.

  2. Raspberrybranch skriver:

    Din blogg är en av få som jag uthålligt har följt och som jag gärna vill fortsätta att följa. Slå inte knut på dig själv och känn pressen att alltid skriva! Tror du har valt en över tiden hållbar ”bloggplan”:)

    • Stort tack, det värmer. Som jag skrev till Jörgen ovan kommer jag inte sluta blogga. Men det kommer bli något längre mellan tipsinläggen, men det kommer inte sina helt i brunnen, det lovar jag. Hoppas dock kunna posta fler inlägg med intervjuer och annat istället.

Kommentera

