Årets andra sjua

Efter Momarkens omgång bärgades årets andra sjua på V75. Tur var väl att jag inte hade möjlighet att gå i från min första tanke/känsla i veckan. Från måndag till torsdag var jag hundra på att jag ville ha Miss My Money som en av två utgångar i V75-3. Under torsdagskvällen mailades systemet till butiken och under fredagen och lördagen kom väldigt mycket positiv info om Premance Simoni och självfallet påverkas man. Jag började själv svänga och grämde mig lite över att inte nämnda sto fick vara med som utgång. Men, nu visade det sig att eget tyckande och tänkade, första tanken, om man så vill, var vinnande, då unge herr Eklundh fick vara först över linjen med Miss My Money.

Blev dock inga stora pengar om än med nöd och näppe femsiffrigt. I första hade jag hoppats att Uhrberg skulle överraska och smiska favoriten, men Naglo’ del Nord var omutbar och klart värd vinsten. I sista såg det ut att gå vägen för Mr. XF. Royal som ledde runt om, men var en halv hästlängd kort i mål från Oasis Bi som gick vinnande ur striden.  Marginalerna är lika små mellan sex och sju rätt som mellan låg utdelning och hög dito.

7-rätt-V75-150321-Matöppet

Nåväl, nästa vecka siktar vi på sju rätt igen, fast helst med lite bättre återbäring. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Årets andra sjua

  1. Raspberrybranch skriver:

    Snyggt!

  2. Vinnarskalle skriver:

    Där satt den! Stort grattis! 🙂

Kommentera

