Finalbord i Djupet

Idag blev det Djupet vid 21-snåret på Svenska Spel, får hålla mig till småslantspoker ett tag nu, så får vi se vart det barkar hän längre fram. Såg också att DM går av stapeln om ett tag, blir väl till att försöka ta sig dit via en satellit-turnering.

Satt och pluggade lite V75 på ena skärmen samtidigt som jag körde poker på den andra. Lutar eventuellt åt en chansspik i andra denna gång, vi får se.

Pokern ja? Jag kunde lägga väldigt mycket tid åt travförkovrandet då korten lämnade mycket i övrigt att önska. Var ett ytterst litet antal händer jag lirade under kvällen och enda klass A-handen var väl då jag fick KK vid något tillfälle, i övrigt var det rena korttorkan, på nytt…

Emellertid, på något förunderligt sätt lyckades jag ta mig till finalbordet, fråga mig inte hur det gick till. Av 114 deltagare var vi efter några timmars spel blott tio kvar och jag tror chipleadern hade ca 70K marker kvar när en stackare åkte på bubblan. Själv satt jag då på ca 5K och var shortstackad under hela finalbordet och lyckades på något knepigt sätt tråckla mig fram bland de tomma stolarna vilka så sakteliga blev fler och fler till antalet.

Ofta när det blir blogg-inlägg i poker, så gnäller man ju om att man blivit sjuuukt utdragen, eller att man äntligen fått lite medflyt och lyckats vinna antingen någon roligare turnering eller åtminstone någon hand som varit av mäktigare slag.

Dock inte så ikväll, kändes som jag lyckades folda mig till finalbordet och väl där fortsatte undertecknad på inslagen väg och hamnade ändock på tredjeplatsen. Helt vansinnigt! Lite blandade känslor, klart man är uppåt när man plussar, men korten man bjöds på ikväll lämnade en tämligen fadd eftersmak.

Djupet-150211-mask

Jag hoppas få återkomma inom kort i bloggen med ännu ett pokerinlägg, men hoppas då att sluta som herre på täppan och med lite större kulor in på kontot. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

