V75 Åby 17/1

”Ta aaaav dig skoooorna”, sjöng Monica Nielsen, Beppe Wolgers och Povel Ramel. Ett stort antal hästägare och travtränare stämmer säkerligen in i (skön?)sången.

Skofrågan tycks bli hetare för var dag och delar trav-Sverige i två läger, Pro Pjucks vs Barfotafossingarnas Vänner. För egen del har jag full förståelse för såväl hästägarna som travtränarna vilka känner frustration över rådande situation.  Likväl, som spelare tycker jag det är ganska skönt att veta att när det nu vintertid vankas spel på Åby och Axevalla, då är det skor som gäller. Ah, raka besked, i god tid, tänk om man kunde få det lite oftare i travet…

När det kommer till spelet mailade jag andelsspelet extra tidigt till butiken denna vecka, redan i onsdags. Men, idag visade det sig när jag hämtade ut min andel att det tyvärr blivit fel. När butikspersonalen manuellt förde över strecken från den tidigare mailade kuponglistan till fysiska kuponger gjorde man ett smärre misstag på kupong nr ett. Sista loppet, V75-7, är ett matematiskt lopp på jokersystemet, men här missade man tre hästar och fick bara med två, istället för totalt fem. Se bild nedan.V75-150117-Åby-joker-Haga_felande-kupong Den mailade kuponglistan till vänster och den felande kupongen till höger.

Jag vill tydligt påpeka detta här i bloggen eftersom jag till butiken brukar ta med mig systemramsutskrifter och dela ut. Ni andelsköpare som läser bloggen bör sålunda beakta att ni inte kan utgå från ramen ni fick i butik  (vilken jag även postar nedan), gällande sista loppet, då vi där inte har samtliga fem hästar på samtliga kuponger. Istället måste ni titta på era respektive V75-andelskvitton, för att utröna huruvida vi är ”med” eller ej.

Givetvis tråkigt, men jag vet själv hur lätt hänt det är att när man sitter med kuponger och för över strecken från dator till kuponger. Jag brukar dubbelkolla fram- och baklänges tills man blir alldeles kollrig.

Jag vill poängtera att jag inte vill döma butikspersonalen, även solen har sina fläckar och det är mänskligt att fela. Ska vi nu hoppas på något, kan vi exempelvis hoppas att utgångshästen 6 Quick Fix  (på kupong #1) i V75-3 inte vinner, så är det ett icke-problem, då ”kupong 1” sålunda inte hade genererat sju rätt i alla fall.

Med detta sagt, trots att nedanstående systemram sålunda inte är vattentät i och med ovanstående, vill jag ändå posta den för att visa mitt systemtänk.

Jokersystem/andelsspel tippas åt Hagakiosken/Matöppet – tio andelar (Klicka på bilden för större version!) V75-150117-Åby-joker-Haga

Vid sidan om att jag i sedvanlig ordning har en egen andel i andelsspelet, kör jag även nedanstående matematiska spel. V75-150117-Åby-eget-matemat Inget snack om omgången i sig denna gång, men kan väl nämna att jag ser 15 Mind Your Face i V75-5 och 9 Montgomery Hill i V75-7 som högintressanta streck. Letar man vinnarspel med lite högre odds är ju 10 Bazir Dimanche riktigt kul. Har jagat denne länge, men just denna omgång avstår jag vinnarspel helt, just därför lär den väl slå till…

Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till V75 Åby 17/1

  1. Vinnarskalle skriver:

    Ser lite smålurigt ut och utdelningen kan bli bra. Lycka till med dina system idag!

    • Tack du, önskar detsamma! Visst kan det bli klurigt. Som alltid finns det favoriter, men bakom favoriten finns det ett gäng hästarna som vill sätta nosen först. Tror på bra pengar idag.

Kommentera

