V75 Bjerke 22/11

Varit på resande fot i veckan och då systemet mailas till butiken på torsdagskvällen, blev det för enkelhets skull ett matematiskt system. Sålunda har det tillkommit ett gäng strykningar sedan jag lämnade ifrån mig systemet. Samtliga strykningar, förutom en, har varit av godo. Tyvärr ströks nallebjörnen i fjärde och det starka låset förvandlades nu till en öppen historia. Kan tänka mig att lopputvecklingen nu kommer te sig helt annorlunda när favoriten är borta. Dock, kvar med Erik från femte i autostart med rödtjutet från Mellby, det kanske går vägen ändå…

Tycker det gnälls väldigt mycket om våra V75-omgångar vilka förläggs hos våra nordiska grannar. För egen del tycker jag det är positivt. Tänker man längre än näsan räcker, inser man att det gynnar sporten och spelet i samtliga involverade länder på sikt. Däremot, självfallet kan man ha synpunkter på att en ordinarie lördag försvinner från svenska banor. En V75-omgång som går i exempelvis Norge eller Finland, borde givetvis gå på en annan veckodag än just lördag. Klart som korvspad…

Nåväl, lägger upp systemet via en skärmdump från jokersystemet i efterhand, för att på enklaste sätt visa rankingen (hade inte tillgång till detta tidigare i veckan). Jag överlät reserverna till butiken, som valde turordning, så läs på om detta för att se vilka reserver som gäller i respektive löp.

Matematiskt andelsspel åt Hagakiosken – tio andelar
(Klicka på bilden för större version!)
V74-141122-matemat-hagakiosken

Nu kör vi! Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till V75 Bjerke 22/11

  1. Vinnarskalle skriver:

    Varit ute hela dagen och fått lite solljus på mig. Lycka till idag! Sätter jag sjuan så drar jag nog till soligare breddgrader… 😉

Kommentera

