Foton från V64 Mantorp 6/10

Var på resande fot å yrkets vägnar förra veckan och det är lätt hänt att man ruttnar innanför hotellets väggar när arbetsdagen är slut. Visst händer det att man någon enstaka gång belönar sig med en räkmacka och några öl efter välförrättat värv, än större belöning är dock de gånger då man har flax nog att det är trav på ortens bana.

Lyckades träffa förra veckans V64 som då gick av stapeln på Mantorp och släpade mig dit med kameran. En liten charmig bana där gemyt infann sig så snart man hamnade innanför grindarna. Tyvärr innebar väl inte besöksantalet för dagen någon sorts all time high för banan och frågan är vad de små ska göra, när inte ens de stora kan hålla intresset uppe?

Nog för att foton på hästar är angenämt, men det är nog snudd på mer intressant för mig med foton på spelare, spelare där man lyckats fånga känslor. Det kan vara systemångest och vånda före loppet, vilken spik ska man välja? Det kan vara sorg eller glädje efter avdelningen. Lättast att göra detta tycker jag är, när det är mycket folk plats på banorna och man blir en liten fluga på väggen. Dessvärre blir det färre och färre besökare på banorna, så man framstår istället som en stor spyfluga på en vit canvas, dvs, det är svårt att försvinna in i ”mängden” när besöksantalen numer är så små, att ”alla” undrar vem den där fotografen är, som smyger omkring… 🙂

Inte alltid, men ofta lyckas man fånga en farbror med pipa på bild, när man besöker valfri travbana. Något som alltid får mig att tänka på bortgångna farmors ”nye gubbe” Sten. Jag minns Sten som en lättsam gentleman med nära till skratt och man fann densamme allt som oftast med en pipa i hand och jag kan än idag förnimma den tobaksdoft som spred sig i farmors vardagsrum, vid blotta åsynen av någon som tänder en pipa.

Tänker jag på Sten, slutar det alltid med att jag tänker på min farfar, en farfar som lämnade oss allt för tidigt då min far bara var några år gammal. Sålunda har jag själv aldrig träffat rådmannen ifråga, men jag har alltid undrat över vem han var…

(Klicka på bilderna för större version!)

1-Mantorp

2-Mantorp 3-Mantorp-141006-V64 4-Mantorp-141006-V64 5-Mantorp-141006-V64 6-Mantorp-141006-V64 7-Mantorp-141006-V64 8-Mantorp-141006-V64 9-Mantorp-141006-V64 10-Mantorp-141006-V64 11-Mantorp-141006-V64 12-Mantorp-141006-V64 13-Mantorp-141006-V64 14-Mantorp-141006-V64 15-Mantorp-141006-V64 16-Mantorp-141006-V64Enjoy!

 

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

