Förstereserven Zonguldak snuvar oss på åtta rätt

Om inte om fanns…

På upploppet var jag ganska säker på att Crowne skulle ta hem det när favoriten med Untersteiner den äldre svek. Men, tyvärr var Zonguldak före Crowne med ca en halv längd, när mållinjen väl passerades. Historien upprepar sig, nog f*n är det alltid en förstereserv man åker på när det är nära. Emellertid, nära skjuter ingen hare…

(Klicka på bilden för större version.)

v86-140924-7rätt

Nästa gång Ubbe! Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Förstereserven Zonguldak snuvar oss på åtta rätt

  1. Raspberrybranch skriver:

    Snöpligt men Zonguldak är en lynnig topphäst…..vinst eller urkass, går aldrig att räkna bort. Är övertygad om att du får en direktträff snart och inte bara nästan. Ligger man ofta rätt , då kommer utdelningen när man minst förväntar sig:)

    • Visst är det så. Emellertid, under 2013 vann han i nästintill en tredjedel av sina starter och var ofta ett givet garderingsstreck. I år har har det väl inte varit riktigt lika bra, särskilt inte på slutet då de två senaste starterna (före igår) innebar galopp och senaste vinsten var så långt tillbaks som i maj.

      Men med det sagt, visst har du rätt, ofta är det antingen katastrof (galopp) eller så hamnar han felfri, inte sällan, topp-tre.

      Var dock ett systemekonomiskt beslut som gjorde att han fick bli förstereserv istället för att ingå i ramen. Lätt att säga i efterhand att jag borde ha spikat Food Money som jag innan avdelningen hade grym feeling för. Har följt hästen hela året och den imponerar gång efter gång. Men, lyssnade för mycket på andra fåglar som kvittrade om Västerbo Highflyer, som så klart var ett givet andrastreck, men som jag själv inte var lika övertygad om. Då var jag nästan mer inne på Nato Dream, som känns vara klart på gång. Hur som helst föredrar jag att gardera i sista och har normalt inga betänkligheter att spika tidigt i omgången.

      Eller, så skulle man spikat Britt Palema. Men, det tror jag nog aldrig jag skulle kunna göra, då jag inte alls känner riktigt den tilliten för herr P. som kusk i dagsläget. Tycker han fortfarande kör utan det självförtroende, som jag vill se hos en kusk som man väljer att spika. Hade det varit Goop, Erik eller Örjan upp, hade spiken varit given i första…

      Nåväl, jag hoppas du får rätt och att den större säcken med pengar snart dimper ner.

      Tack för kommentaren och stort lycka till nu i helgen!

  2. Vinnarskalle skriver:

    Sånt svider så in i bänken..! Ja, vi har båda varit där och vet hur det känns! Snyggt spelat iallafall, för riktigt nära var det! 🙂

Kommentera

