V75 Umåker – Berth Johanssons Memorial

I söndags när jag på kvällen ögnade igenom startlistorna för dagens V75 kände jag direkt i första avdelningen vart det barkade hän: TV-system. En lika given som sårbar favorit, tillika ett helt wolfpack som ylar och hungrigt jagar därbakom.

En norrlandssjua alltså, denna vecka på Umåker och sannolikt får vi något stall från norr som skräller, frågan är som alltid: Var?

V75-1: Spontant tror jag att tidigare fråga kan besvaras redan i första löpet och jag helgarderar på andelsspelet. Octopus måste väl rankas först, men jag finner samtidigt denne sårbar denna gång. Bergh har flera kusar som går ut i löpet och jag vill strecka så många att det till slut inte är försvarbart att lämna någon utanför lappen.

V75-2: Tror man klarar sig på fyra streck, även om in förstareserv i Askö Q. oroar lite. Månne risk att Geisha Sund blir inlåst, blir så inte fallet finns en hygglig chans till att vara först över linjen. Bakom Robban är Up to Belle och Venkatesh givna. Därefter tar vi Robis Salvation med herr Pettersson, borde vara klart så.

V75-3: Guldbjörken finner man så klart i Umeå, var annars? Rocky Winner är ett strongt spikförslag, men jag tror det kan smälla till. Sju kusar streckas, svårt att rangordna bakom Jörgen, men Sunrise Lover, Hard Livin och Beau Mec känns ”roliga”.

V75-4: På fyra streck bör man vara klar, men det fick bli blott två på andelsspelet i Hallsta Lotus och Månprinsen. Givna som resever blir då Faksen J:r och Pihlajan Aaroni. Loppet i fråga känns väl som ett av få V75-lopp som Hallsta Lotus månne tar hem framöver, där han möter lite motstånd? Känns som kortare distanser mer och mer börjar bli Hallsta Lotus likör på ålderns höst och nu har han ett andraspår i autostart på 1640.  Med detta sagt har värste konkurrenten Månprinsen dragit mindre eftersträvansvärda spår tio. Utan tvivel är Månprinsen vassaste kusen i loppet, men med strul på vägen och med lika tvivelaktig styrning som senast, från Gunnar (även om han vann), kan det gå illa.

V75-5: Luktar skräll. Vinner inte favoriten med Redén i sulkyn, då kan det börja osa katt. Nödgas ändå nöja mig med fyra streck på andelsspelet och väljer då att gardera Regent Zet med Bartender In, Digital Photo samt Twin’s Superior.

V75-6: Bästa spiken i omgången finner man i mina ögon i Beer Summit. Garderar man börjar man med att strecka även Quid Pro Quo.

V75-7: Stor favorit i Time Machine, men halva fältet är ”streckbart”. Måste dock av systemekonomiska skäl nöja mig med favoriten samt mitt roligaste drag i loppet: Beeboop Laday.

Guldgrävar’n tippas åt Isabelles Spelbutik – matematiskt – tio andelar
(Klicka på systemet för större version!)
v75-140510-guldgrävaren

Kör även ett eget chanssystem, eller ja, chans och chans? Med tanke på de tråkiga v75-140510-chansfavoritspikarna är det väl i det avseendet inte så mycket på chans. Sitter däremot några av dragen kan det månne ge skapligt betalt ändå. Likväl, hoppas så klart att andelsspelet träffar desto bättre och att det sitter denna gång.

Tog lite foton på bilutställningen förra helgen, men missade tyvärr att komma iväg på cruisingen och fota på kvällen. Det krockade med att vi var bortbjudna på kvällen och jag var nog lite tidsoptimist när jag trodde båda skulle hinnas med. Ska se över korten som togs på dagen och se om några är värda att lägga ut. Nåväl, nu hoppas i på pengar ikväll. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till V75 Umåker – Berth Johanssons Memorial

  1. Vinnarskalle skriver:

    Ser i vanlig ordning genomtänkt ut! Du kan sitta lugn i första avdelningen medans jag får gå och byta skjorta efteråt! 🙂 Lycka till idag!

  2. Tack du… …och detsamma i efterskott: 🙂 Blev två sexor och 48 femmor, så marginellt plus. Nåja, var spänning till sista loppet iaf. Next time…

Kommentera

