Bron över floden Kwai, någon? V75 Eskilstuna

Vissa saker glömmer man aldrig, the Colonel Bogey March, är en sådan. För flertalet är den mer känd som The River Kwai March, från den omåttligt populära krigsfilmen, med svenska titeln, ”Bron över floden Kwai”, där låten visslades fram. Vissa ting etsar sig in för alltid och nämnda låt är en sådan. På senare år har låtvalen i travsammanhang, med all rätt, förnyats och uppdaterats men när en annan som liten knodd besökte banorna under 70- och 80-talet, ja månne även in på 90-talet, då var nämnda stycke givet under tävlingsdagen.

***

Men, livet går vidare och äldre blir vi. En del blir dock äldre tidigare än andra, som Uffe Stenströmer exempelvis, som nyss fyllt gubbe. Stort grattis!

***

Sju rätt förra helgen, men då blev det Kalle-Anka-pengar, så vi hoppas på bättre betalt denna gång.

Till V75:an på Eskilstuna då:

V75-1: Claes Boko är favorit hos spelarkollektivet och visst kan han vinna, men jag väljer att ranka ekipaget tvåa och sätter Narold Vox med Goopen först. Främsta argumentet är att Narold Vox sannolikt sitter som härförare av skocken med kusar, direkt in i första sväng. Nu är det iofs långa häcken på 2640 och visst har Erik tid på sig att ta sig ut, men om han nu blir inlåst är nog flertalet kuskar måna om att hålla Erik med kuse inlåsta. På stora tar jag med Orione Spin och Odd Fellow som roliga drag. Behöver dock inte vara fel att strecka fler om man tror att Erik och Björn kör bort sig på något vänster. Mad Image, Food Money, Navigator Sib och By Air är givna om man streckar många. Så även Redéns kuse om man fläskar på. Hade inte Sem Jafet blivit struken, hade jag emellertid nöjt mig med tre streck i denna avdelning.

V75-2: Tog bort Harvey Tornado, Dante Boko och Tintin här. Hade initialt än fler, men nöjer mig på stora med ett tvåhästarslås där Temperament och Fuzz ges förtroendet. Var ett tag inne på att chansspika Temperament, men vill ha med Fuzz som är ett grymt kul streck och vansinnigt underspelad. Dock, spåret emot.  Är lite chanstagning här, men måste följa känslan och överlever vi andra avdelningen ser det positivt ut…

V75-3: Makalöst spelvärde i att gå emot Örjan och Formula One, men kan han göra något annat än vinna? Spikas på stora och garderas med Solvato på chanssystemet.

V75-4: I måndags hade jag alla här, men precis innan jag mailade butiken systemet under fredagskvällen tog jag bort tre kusar och hoppas dessa ska vara långt från linjen när vinnaren passerat densamma. Hoppas kunna jobba in största möjliga skräll här. Svårt lopp, men tror mest på Super Photogenic och Cutting Edge. Uroy hade kommit före Bearhawaii på ranken om spåren varit ombytta.

V75-5: Ånyo ett tufft lopp där jag hoppas jag fått med tillräckligt många streck för att kunna ringa in vinnaren. I efterhand lite nervös över att jag inte fick med Fortuna Sund med gubben i lådan, men hoppas vi kunna jobba in en annan skräll istället.

V75-6: Stor favorit i Castor Boko och visst är kusen läcker, men det blir sannolikt skor denna gång. Rankar därför Jeepster först, som jag haft korpgluggarna på ett tag och nu aviseras det bli åka av med raggarsulky och fossingar utan pjucks. Go Tony, go!

V75-7: Hur stora systemet skulle gestalta sig, har under veckan mycket berott på hur jag tänkt göra i sista. Jag har velat fram och tillbaka. Stundom spik på Maverick Man, för att sedan vackla och ta med flera, såsom Svanstedt och herr Lennartsson, bl a. Väljer dock att nöja mig med ett tvåhästarslås där Ludde och Erik får göra upp om medaljongen.

Guldgrävaren tippas åt Isabelles Spelbutik – 10 andelar (matematiskt system)
(Klicka på bilden för större version!)
v75-140412-guldgrävaren

Eget chanssystem
v75-140412-chanssystem

Nu kör vi! Enjoy!

 

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Bron över floden Kwai, någon? V75 Eskilstuna

  1. Vinnarskalle skriver:

    Lycka till idag!

Kommentera

