V75 Momarken – Unionskampen 2014

Redan sent på fredagskvällen hade jag som brukligt mailat andelsspelet ”Guldgrävar’n” till butiken. Tanken var sedan att idag, runt lunchtid lägga ut lite tankar samt systemen till dagens V75-omgång på Momarken i Norge. Emellertid, det blir inte alltid som man tänkt. Idag blev det till att åka till Hjo där Hem & Hobby besöktes istället för därefter bunkra upp på ICA här hemma. Lillen var i sitt esse då han fick en egen kundvagn att köra med. Lycka. Familjen går alltid först.

Själv ser jag oftast sammandraget på V75 då tiden sällan räcker till annat. Att komma med några tips efter spelstopp känns lite malplacerat så denna vecka nöjer jag mig med att posta systemen och lovar bot och bättring till nästa lördag.

Guldgrävar’n tippas åt Isabelles Spelbutik – 10 andelar /matematiskt
V75-140322-Guldgrävaren

Förutom  en andel i ovanstående kör jag även ett litet chanssystem. Inte optimalt med så V75-140322-Momarken-chansmånga tvåhästarslås, men jag slumpade bort favoriterna i två av de inledande loppen och hoppas på skapligt betalt med lite flax ändå, om det nu sitter.

Avslutningsvis kan man notera att vi har en negativ trend inom travet. Då tänker jag inte bara på vikande nuffror relaterade till omsättning och publiksiffror, kanske än mer på inställningen hos folk. Visst gnäller även jag stundom och försöker sätta fingret på ting jag anser är fel. Men, det finns inom trav-blogg-sfären figurer som inte gör annat än gnäller. Är det inte på kommentatorer så är det på annat. Men så, gör något själva, vänd på saken och se det positiva. Släpa med er polarna ut på banan istället för att sitta hemma på kammaren och gnälla. Kanske dags för lite handling istället för enkom tangentbordskrigande? Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till V75 Momarken – Unionskampen 2014

  1. Vinnarskalle skriver:

    Holy smoke, det var en tuff spik i femte på 10 Old Wild West! Lycka till idag! 🙂

Kommentera

