V75 goes V4 – Åby

Jag kan ofta tycka att, med illa dold självgodhet, måhända felaktigt, jag inte är helt dj*vla värdelös på att ranka hästarna. Inte sällan smiskar jag en drös ”fackpressexperter” på fingrarna och från gång till annan ligger jag före spelarkollektivet och ”spelarranken”. Det senare ser jag som stort och som min styrka. Men, min svaghet är månne att jag ibland fegar ur och månne periodvis inte vågar gå på spikar som magen skriker om utan istället, med facit i hand, väljer ”fel”. Ibland kanske ramen blir urvattnad och vek då man inte vågar spika två istället för en, osv. Likväl, ofta är jag tillfreds de gånger vi kör reducerat jokersystem och har en till två spikar och ”en av tre”, som krav på utgångarna.

Med det sagt, denna gång chockar jag därför och kör med kulor av stål! Det är sällan andelsspelet har sämre än fem, sex rätt. Denna V75:a på Åby blottar vi dock strupen då vi har tre spikar, men i gengäld har tre lopp helgarderade. Jag har sålunda förvandlat omgången till en V4 och är jag bara rätt ute i dessa fyra lopp, sitter sjuan. Förhoppningen är sålunda att mina tankar är rätt i de ”kortmålade” loppen och att den tokigaste hästen vinner i de helgarderade loppen. Summa summarum, är jag fel ute kan det som omväxling bli klent med antal rätt, men är jag rätt ute och det smäller till rejält med skrällar i de garderade loppen, kan vi få snuskigt bra betalt.  Kör tre spikar på samtliga kuponger, ska vi nu vara wild and crazy så kör vi fullt ut. Antingen ger det mersmak eller så dröjer det till nästa gång och vi återgår istället till beprövade metoder.

V75-1: Erik har drömspår med Claes Boko i autostart. Klart spikalternativ från femte, särskilt med Erik upp. Men, hur var aktionen senast, inte hundra va? Eller missminner jag mig? Hur som helst, Tycker det luktar körning från många håll, då vi pratar korta häcken. Vissterligen är ju Claes Boko stark och månne den som bäst mäktar med det, om det blir tufft tempo hela vägen. Men skulle 1 och 5 hamna på minsta vingel så kan helt plötsligt hela fältet vinna.  På Guldgrävar’n helgarderas löpet och Erik spikas på backup-systemen.

V75-2:  Paramount är spikaspirant, men Super Photogenics senaste insatser har givit mersmak. Vidare är Frank farlig från bricka ett med Highspeed Call. Det luktar vilda västern och fullt ös. Helgarderas på andelsspelet, streckar skapligt på kupong två och spik på den tredje.

V75-3: Nöjer oss med tvåhästarslås på andelsspelet, Dante Boko är given favorit, men vill absolut inte vara utan Stenströmers Divas Revansch som nu anförs av Goopen. Vill man ha fler är Max Bob, Quite Windy och Alec Hornline tidiga. Kul skräll i Bearable?

V75-4: Jorma och Sensational Dream spikas på samtliga kuponger.

V75-5: Helgarderas på andelsspelet och det målas på även på övriga lappar. Svårbedömt lopp där Erik är given som förste flaggbärare. Men sedan? Måla på…

V75-6: Spik på Sanity och Takter på två av lapparna. Vassaste hästen (?), med vassaste kusken från ett vasst spår. Sedan då? Tja, Raja Mirchi är ju helt klart topptvå i loppet, en del sätter denne månne före Sanity, därom tvista de lärde. Ekipaget är ju helt klart kuskförstärkt med Erik, inget ont om Ludde, men så är det. Likväl, Ska Raja traska runt elva kusar, komma upp i dödens för att sedan slå en Sanity i toppform? Kanske förra året, men inte i år va? Inte efter blott en start. Nöjer man sig inte med spik eller tvåhästarslås tycker jag Montgomery Gel och Bagley ska med. Lord Capar har formen i zenit. Johan Lejons kuse med det lättstavade namnet ligger mig varmt om hjärtat, men att han ska rå på dessa i årets första start, skulle inte tro det. Harry H gapas det ju om då och då, men han vinner ju aldrig, eller åtminstone sällan, då han har lite motstånd, det har han här…

V75-7: On Hold! Så snart jag såg startlistan fick jag en mycket stark magkänsla. Det är dags för Magnus nu, med lättad balans om jag inte missminner mig. Positivt ur alla aspekter, bara spåret emot. Men, samtidigt, kan bli körning och att bida sin tid bakifrån kan vara melodin. Svårt lopp i övrigt, om man ska strecka flera. Givna är i min bok: Monte Major, Rooibos, Leonas Kaiser, Checco boko, Navigator Sib, ja listan kan göras lång.

Tippar Guldgrävar’n åt Isabelles Spelbutik, därtill två egna system. Alla tre är matematiska system denna gång.

v75-140315

Yabbadabbadooo! Nu kör vi! Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till V75 goes V4 – Åby

  1. Vinnarskalle skriver:

    Sent ska syndaren vakna… Har själv inte sett travet ännu, då jag haft fullt upp med annat idag! Önskar dig lycka till med dina system idag, även om jag gissar att du redan vet hur det gått…

Kommentera

