V75 i FBK City

Idag tycks sola i Karlstad göra sitt jobb och inte lyser hon bara över Värmland utan över hela Svea Rike. Folk är ute och påtar i sina trädgårdar, blommor tittar så sakteliga upp ur rabatterna, men det säkraste vårtecknet såg jag nog i förmiddags då grannen slängde på sommarsulor på bilen…

Karlstad ja. Dagens V75-omgång går på Färjestad och jag tror på bra pengar. Tidigt i veckan var jag inne på att spika Oolong på andelsspelet Guldgrävar’n. Men ju mer tiden flöt på, desto värre blev spikångesten. Det har ju varit snack hela tiden om Archangel Am och det är fullt möjligt att Luddes kuse bara är bäst, likväl vill jag ha med åtminstone Goopen med On Track Piraya på andelsspelet. För att slippa fjärilar streckar man även Sensational Dream och Appetizer, men på andelsspelet blev det ett tvåhästarslås.

I tredje hade jag funderingar på att spika DiLeva Käll, men ändrade mig här med. Kan mycket väl vara dags för Erik igen med Francais du Gull från ett passande femtespår i auto. Baht Launcher åker så klart med, men roligaste strecket är Simb Ruby med förträfflige Dalborg. Tror mindre på Ludde från tionde spår här, särskilt då det är korta häcken. Mer rädd för Alvena Pele som fick bli förstereserv, fina rapporter där. Ångest.

Tror inte på favoritspelade Järvsö Elviz, namnet till trots. Likaså släpper jag Lome Hero med Goopen på andelsspelet. Har mest känsla för Tand Tuff, som tillika får Sveriges vassaste (?) kallblodskusk upp, Uffe Ohlsson. Vill därefter få med Cali Maks med Jorma, Gangtrött med Glenn K Stenberg samt Nordvanja med hederskarlen Gunnar Melander.

I femte streckas mer eller mindre halva fältet och jag hoppas få in bästa tänkbara skräll, läs: Thai Goldie, Baroness Boko eller Steptoe. Men visst, vill man gå kort har man ett starkt lås i Livacious Lindy samt Blended Bellouet.

När fredagen väl kom blev spiken på andelsspelet till slut Fuzz med favoritkusken Johnny Takter. En mix av hjärta, hjärna och bra förhandsinfo smälte samman till dagens spik. Enda minuset är spåret, men kanske passar bra om det blir körning för spets mellan Untersteiner, Tobbe och Erik. Eriks enda (?) chans till vinst är om han är först till kurvan? Tror inte han fixar det. Trots att Ludde saknas i fältet tror jag det blir bra körning första femhundra och det gynnar Fuzz. Hoppas på andra, tredje ytter och sedan smäller vi förbi dem på upploppet.

Sista löpet är svårt. Det pratas en del om Dellvann och han är tidig, men jag sätter återigen Takter främst med en kuse jag haft ögonen på länge – Costatantisoldi. Klar kuskförstärkning nu, men samma minus med spåret som i sjätte. Likväl, tror karaktären på loppet kan bli liktydig med den i avdelning sex. Hoppas Johnny är kall och blott försöker skaffa sig bra position och slagläge inför upploppet. Tror Dellvann, Uroy och Pike River månne kommer fightas om täten, låt dem göra det. Letar man kul skräll tar man med Dalborg med Lucky Sec, förra löpet glömmer vi.

Guldgrävar’n tippas åt Isabelles Spelbutik – 15 andelar (matematiskt)
(Klicka på bilden för större version!)
v75-140308 - Guldgrävaren

Kör lite tuffare spel idag, om än inte för några stora pengar och inte heller något jokersystem, blott matematiska idag. Har även slängt in följande spel: Det första matematiska bygger som synes på att favoriterna vinner de två första löpen samt att jag får in mitt drag kallblodsloppet. Andra systemet är av TV-karaktär och bygger på att det smäller i början och Goopen håller fanan högst i femte och att Takter infriar mina förväntningar i de två avslutande löpen. Avslutar med en raket samt en DD.

Som grädde på moset har farsgubben tippat familjesystem denna vecka. Kommer på mailen när som helst, men jag gör ingen ny post om det. Såvida vi inte sätter miljonerna där… 🙂

V75-140308-backupsystem

Geronimo! Nu kör vi! Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till V75 i FBK City

  1. Vinnarskalle skriver:

    Spännande mångfald i spelen! Raket är för övrigt en underskattad spelform. Kör själv en vinnar-raket på mina spikar i 3:e och 6:e idag. Lycka till idag!

    • Halloj! Jo, har också börjat kika mer på Raketen, som minner om gamla tider med Lången-spel; radiosporten inställd då elitseriematcherna sändes och man satt med hockey-tokig polare och lirade bordshockey samtidigt… 🙂 Lycka till du med!

Kommentera

