Vi gräver guld i Kalmar – V75

För inte vansinnigt länge sedan befann sig travet i Kalmar i utförsbacke, men som genom ett trollslag lyckades man vända på steken och idag är det en av de banor där framtidsandan kanske är mest framträdande. Nu var det länge sedan jag själv besökte Kalmar, men det sägs även att publiksiffrorna på banan är skapliga och att restaurangen allt som oftast är välfylld. Kul!

V75-cirkusen gästar som sagt Kalmar och dagen till ära finns det 83 miljoner att dela ut. Målsättningen är så klart att lägga rabarber på dessa.

Fram till sent igår var Stora Andelen ett spiklöst system, där systemramen var trevligt stor, men där utgångskraven inte kändes rimligt satta, så det slutade med att jag ändrade mig i sista stund och valde spik på Dante Boko i andra, hade här tidigare även Dennis Boko, Am Hammering och King of Orlov, samt en av tre vad gäller utgångarna.

V75-1: Stor och rättmätig favorit i Nougat Ås, med favoritkusken Takter upp och dessutom från ett angenämt femtespår med autostart. Klart positiva förutsättningar! Men, med det sagt. Skulle Johnny stöta på patrull i någon form finns det flera aspiranter på guldpengen. Abborren med Kontio är självskriven, likaså Art on Line, där kanske kuskens taktik från gång till annan är ekipagets främsta hinder. Nöjer man sig inte med ett trehästarslås vill vi så klart ta med Famous Dream där tongångarna är mycket positiva. Untersteiner passas!  Avslutar på Stora Andelen med Vendi, som kan bli giftig (främst) om denne når spets direkt, alternativt får en i övrigt passande resa.

V75-2: Luddeponkens Dante Boko föräras spikstreck på såväl det reducerade jokersystemet som det matematiska andelsspelet. Väljer därför att på mitt eget chanssystem gå emot. Spikar man inte är Dennis Boko förstahästen emot och likaså Arn Hammering given som tredjestrecket. Avslutar sedan med King of Orlov samt Maia F.

V75-3: Gulddivisionen där Raja Mirchi är den klarast lysande stjärnan. Jag diggar Ludde skarpt, men tyvärr är det väl inte ovanligt att när Luddes stjärnor dyker upp, så är det en riktigt skaplig chans till vinst, men galoppen hägrar alltid runt hörnet. Tycker galopprisken är främsta hotet, inte dagsformen på kusen, även om det är årets första start. Sedan jag tog skärmdumpen igår har Hard Livin blivit struken vilket medför att jag sent i butiken valde Livi Barcelona som förstereserv på Stora Andelen. På Guldgrävaren går Braås Palema in som reserv på turordningen och på mitt egna chanssystem får jag in Dileva Käll via turordningen. När jag inte valt reserver själv, innebär detta att jag varit nöjd med turordningen och som ni kan se matchar den min rank perfekt denna gång, utifrån respektive systems ram.

Nåväl, om inte Raja tar sig först över linjen är i mitt tycke Capello Bob främsta hotet.  Därefter Dileva Käll samt B.W.L Champion. Efter dessa känns det väldigt skrällbetonat och svårtippat.

V75-4: För mig är Pedro Bi förstahästen och här med rutinerade lärlingen Frank Nilsson. Reijo låter uppåt på Pedro och jag tror ekipaget har en mycket god chans. Övriga spelare har gjort Britt Palema till favorit och är månne bästa hästen tillika från ett bra läge. Frågan är dock om inte vassaste kusken i sällskapet är Oskar J Andersson med Simb General Lee, som är ett måstestreck om man tar tre eller fler. På jokersystemet är vi nöjda så, men på Guldgrävar’n åker även Alec Hornline med Preben Sövik med. Saknar verkligen denna på Stora Andelen, men ibland har nöden ingen lag. Många kommer strecka på här, som brukligt är i lärlingsloppen, men jag tror och hopppas vi kommer långt med fyra, respektive fem streck på andelssystemen, vi sätter in stora målarpensen i andra löp istället.

V75-5: Svårt löp där jag rankar Svanstedt junior främst med Miss Jägers. Stecka på blir rådet, ju fler streck desto bättre.

V75-6: Har kraftig feeling för Super Photogenic i sjätte! Mitt absoluta förstastreck, även om Frozen med Takter kan bli en svår nöt att knäcka. Vidare är tredjestrecket givet: Send in The Clowns! Tycker Anders körde bort hästen senast och tredjeplatsen är bara att glömma, hästen är bättre än den placeringen. Noterade att herr Sandlin uttryckte exakt samma tankar…

V75-7: Riff Kronos är givna förstahästen och månne Checco Boko är den likaså givna andrakusen. Med det sagt måste jag nämna Zanimede, som måste med på alla kuponger med tre eller fler. Likaså har jag jagat Mr Fitch länge och i det här loppet kan han helt klart gynnas av högt tempo. Kör Ludde och Kontio initialt så ångan hålls uppe kan Lugauer slå till på upploppet om han får rätt resa. Passas!

Stora Andelen tippas för Isabelles Spelbutik – 10 andelar (reducerat jokersystem)
(Klicka på bilden för större version!)
v75-140301-Kalmar-Stora-Andelen

Utgångskrav: 1 av tre: 5 Nougat Ås, 7 Raja Mirchi & 11 Riff Kronos

Guldgrävar’n tippas för Isabelles Spelbutik – 15 andelar (matematiskt )
v75-140301-guldgrävarenEget chanssystem
v75-140301-chanssystem

Nu kör vi! Vi avslutar med, måhända, en passande låt med Everlast – Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vi gräver guld i Kalmar – V75

  1. Vinnarskalle skriver:

    Ser i vanlig ordning riktigt lovande ut, på alla systemet. Sitter sjuan idag igen? Lycka till! 🙂

Kommentera

