V75 Åby 18/1

Dags för open-stretch, dags för Åby. Omgången ser spelvänlig ut, så tillvida att det sannolikt kommer bli bra betalt. Vi bjuds på en omgång där jag tror vi spelare kan få en skaplig summa, även om några av de mest betrodda vinner.

V75-1: Favoritspelad är H.R. Am som bör sätta nosen först i detta löp. Är väl spåret emot och faran i att bli instängd är väl det enda emot. Dock är det två strykningar och man kan tycka att någon gång under resans lopp borde han få chansen. Måhända sitter han nöjd i vinnarhålet med tanke på open-strech, måhända går han så snart han får chansen. Spikar man inte är de självklara strecken Uroy, Royal Fighter och Tricky Track.  Har varit mycket snack i slutet av veckan på Royal Fighter, men jag vet inte om jag rankar denne före övriga.

V75-2: Här hade jag måndag till torsdag med ömsom Rhytm Kronos ömsom Rosebud, men när fredagen kom valde jag istället att chansspika Reckless med Goop. Chansningen består i att tro på att han går felfritt, gör han det, vinner han.

V75-3: Målar på här. Klasshästen är Noras Bean, men denne gör årsdebut och har inte startat sedan mitten augusti. Sålunda är väl Noras klasshästen i gänget, men kanske å andra sidan inte formhästen för dagen. Noras är given på kupongen och därefter vill jag absolut ha med Montgomery Hill och I’m the Answer som var ruggigt bra senast. Väljer att strecka nio hästar på Guldgrävar’n och hoppas ringa in en riktig skräll. På tal om skräll tycker jag man kan nämna Baht Launcher, klart underskattad i löpet och nu från femtespår i autostart.

V75-4: Hade i fjärde med fyra, fem hästar men fick plocka bort. Slutade med ett tvåhästarslås med Super Photogenic och Tintin. Rankar faktiskt Nickes styrning före Goopens. Tycker den fotogeniske såg grym ut senast och nu i tredjespår. Gooopen har ju spåret emot.

V75-5: Även här hade jag fler hästar initialt, men nödgades ta bort Cherion Tooma och Deli Deli. Farlig är även Wiss Shadow. Den tidigare av dessa två kom dock med i spelet igen då Rina Chen Hai med Takter blivit struken under lördagen. (Andelsspelet mailades i fredags till butiken). Nåväl, Fortunate Again är den självklara favoriten, men faktum är att jag tror väldigt mycket på 12 Captivating Ås som är fasligt bortglömd. Kul chansspik för den som vågar.

V75-6: Här hade jag i stort sett hela veckan spik på Nougat Ås med Johnny Takter. Ändrade mig dock under fredagskvällen. Inte för att jag förändrat några åsikter om kusen eller chansen, utan helt enkelt för att jag i går hörde lite för mycket positivt om Claes Boko för att våga vara utan. Takter bör vinna, men med ett tvåhästarslås här känner jag mig så säker man kan, på två hästar. Trav är trav…

V75-7: När sex avdelningar avlöpt hoppas jag vi sitter på sex rätt och därefter kan jobba in den största skrällen i sista loppet. Spelarna tror mycket på Nimbus C.D. Rooibos och Lovelock. Dessa har så klart god chans, men jag tror minst lika mycket på Kazire de Bob och tycker det ska bli spännande att se Dream Duo från fjärde. Kan Huge Star smälla till från svåra åttonde? Mr Fitch med Lugauer är helt bortglömd… …strecka på!

Guldgrävar’n

v75-140118-guld

Kör också ett litet system samt raketen. Men lämnar dessa därhän i skrivande nu.

Nu kör vi! Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till V75 Åby 18/1

  1. Vinnarskalle skriver:

    Ser bra ut och i vanlig ordning ganska likt mitt eget (som jag dock inte lagt ut). M.a.o spikade också Reckless och garderade Nougaten. Nödgades dock spika Fortune Again, men som sagt, i övrigt kusligt likt. Lycka till ikväll! 🙂

    • Tack du! Kul att höra av dig igen. Nog blev det sju rätt, men tyvärr var utdelningen minst sagt skral. Vi får hoppas på ett gäng extra nollor nästa lördag. 🙂 Ha en fortsatt trevlig helg.

Kommentera

