V75 på slätta!

Dags för V75 på Axevalla, kul! Undertecknad hade planer på att åka dit och fota men då damen i huset är krasslig tar jag nog med mig junior ut på en tur till Skövde och Elins Esplanad istället. Får bli inhandlande av lite fotoramar och annat smått och gott. Får glo på kusarna i efterhand.

Vad gäller omgången på Axevalla ser det ut som vi får såväl fina lopp som skaplig till rejält hög utdelning för sju rätt. Det är en svårtippad omgång där spikarna, som man vågar ta gift på, är svårfunna. När jag tidigt ögnade igenom startlistorna var ändock ändå den första givna som både huvud, hjärta och känsla talade för, Burning Line Gral. Denna är sålunda spik på dagens största system ”Stora Andelen”, som jag tippar åt Direkten i Tidaholm.

Kort om loppen:

V75-1: Hanna Banker är stor favorit och ska väl så vara. Vågar dock inte spika här på något system utan vill absolut ha med Pelikan Trio med Falsig. Därefter kommer Takter i min bok. Målar på med fler hästar och det fjärde strecket blir Qvintette med Sören Eriksson. Med fyra streck kommer man långt, men jag tog tre till på stora systemet där även Lasse Punkari och Raising Rhonda fick plats, tillsammans med In Serenity och Caddie Geisha. Tycker dock inte man behöver skämmas om man vill ha fler. Goopen är ju aldrig ofarlig och såväl Lövgren som Svanstedt jr kan vara två rysare.

V75-2: Misty Marke är klar favorit och tillika bästa hästen.  Nästa givna är Persos Amarula som tillsammans med den förstnämnde utgör ett starkt tvåhästarslås. Finns vansinnigt många skrällaspiranter i detta lopp och en med en sjuk speed, som jag absolut vill varna för är Chosen One med Stefan Persson. Missa inte denna om ni streckar fyra eller fler.

V75-3: Haugstad och Cloud Connected får favoritskapet från ett skapligt spår i autostart. Mercury Broline från magiska femte emot samt även Uroy med Goopen. Tror på man på något mer skrällbetonad kuse är B.B.S. Sugarlight inte helt oäven.

V75-4: Många sätter sin tilltro till Lovelock och Goopen, men inte långt därefter kommer Race Cowboyland som jag tror hade varit spelad mer än Goopen från ett annat spår. Efter topp-två får man inte glömma King med Untersteiner, given på kupongen. På samtliga kuponger har jag vaskat bort Geting Sånna, vilket jag hoppas jag slipper ångra och på två av dem har jag istället tagit med Cantab Sisu, hoppas detta är det rätta…

V75-5: Amina Hornline, möjlig spik, men detta i ett vidöppet lopp. Super Curious var min andrahäst i loppet, men denne har fått en sen strykning. Måla på blir rådet, bland många möjliga skrällar kan två nämnas: Noa Star samt Village Surprise.

V75-6: Goopen är åter favorit, denna gång med Rooibos. Vettigt så, men missa inte Kazire de Bob eller Kalle. Herr Jakobsson från tredje bör också passas…

V75-7: Givna valet är för mig Burning Line Gral, likaså är Takter det givna andrastrecket.

Stora Andelen tippas åt Direkten Tidaholm – tio andelar
v75-131228-stora-andelenMinst en utgång av tre måste sitta: Hanna Banker, Amina Hornline samt Rooibos.

Guldgrävar’n – matematiskt system tippas åt Direkten – 15 andelar
v75-guldgrävarn-131228
Eget chanssystem
v75-131228-eget

Nu kör vi, lycka till alla! Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

