Äntligen jul! V75 Bergsåker

Nu är den här, julen och det bästa på hela året JULMATEN! ATG försöker också göra något exceptionellt av det hela, genom att ha en hel hög V75-omgångar på åtta dagar. Intresset känns ljummet och man undrar vem som håller i tåtarna, när frågor ställs finns det alltid någon annan att skylla på. Behändigt…

Spontana känslan är att jag bara kommer köra de ordinarie omgångarna, såvida inte det blir jackpott till de extra omgångarna alternativt att startlistorna ser allt för trevliga ut…

Dagens omgång går på Bergsåker och det finns några starka favoriter. På Guldgrävar’n, andelsspel som jag tippar åt Direkten i Tidaholm, väljer jag att spika Mellby Brunello. En av de starkare spikkandidaterna, nu begåvad med Erik upp i andraspår på autostart. Svårt att finna svagheter. Skulle väl vara att kusen är blott tre år då…

En annan stark favorit är Ultralum med Leif Erikssons i sjunde. Klart bra chans, men jag kan inte låta bli att strecka Udo’s Oiler då jag trots mitt vansinnigt dåliga minne har svårt att glömma dennes bravader förra säsongen. Likaså har Robin Ru haft bra form stor del av sommaren. Tycker sällan han gör dåliga lopp och raden är helt klart sämre än hästen, har lite stolpe ut…

Vid sidan av andelsspelet som jag har två andelar i, har jag denna gång gjort ett eget mindre jokersystem, där jag valt att spika Föynland Kongen, ett ekipage som åker över från lillebrorland. Tror dock att lillebror spöar flertalet storebröder och -systrar i detta löp.

v75-131221-guldgrävaren

v75-eget-joker-131221

Denna år har familjen och släkten bestämt sig för att bara köpa julklappar till barnen. Mest ledsna för detta är nog farsgubben och undertecknad, vi börjar redan ångra oss. Det är ju kul med klappar på julafton och särskilt att köpa dem. Nåja, för att blidka det inre barnet köpte jag en julklapp till mig själv, beställde i måndags en butelj Zacapa Limited Edition. Just Zacapa-rommen är jag väldigt förtjust i, såväl den 23-åriga som storebror XO:n.

Sätter man sjuan nu i helgen kan det nog bli till att gå och beställa en flaska till ur kategorin roliga nyheter och dyrgripar. Men jag återkommer till det…

Nu tar vi dem! Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

