V75 Åby 14/12

Varit på resande fot hela veckan och summerar strax under 230 mil måndag till fredag, varav ca 90 av dem igår på väg hem från Umeå. På E4:an söder om Sundsvall kunde man se att stormen Ivar varit hård mot de hårda, stora träd låg som plockepinn över viltstängslet, en del träd var så långa att de nådde hela vägen in på vägrenen.

Hård mot de hårda ja? Körde tidigare Inlandsvägen och runt trakterna kring Mora och Bollnäs. Grabbarna där uppe skojar man inte bort. Isracing, skulle man kunna kalla det. Men, jag klagar inte, saltets frånvaro gör förvisso vägarna halarna, men mycket mer förutsägbara, what you see is what you get och framför allt är vägarna ljusare och rutorna håller sig rena. Sedan tycks var och varannan kotte köra med extra-ljus modell värre än värst. Är de lite för tidiga med att slänga på helljuset känns det som att man blir skjuten och får se gud eller att ett gäng paparazzis sitter på huven och skjuter iväg en svärm med fotoblixtar. Varde ljus…

Nåväl, tanken var väl idag att jag skulle få tid att skriva lite mer tankar om kusarna, då detta föll bort förra veckan. Tyvärr får jag ta en raincheck denna vecka också och får återkomma inför nästa helg. Det vankas helghandel, så jag måste strax lyfta min välformade bakdel från stolen och förpassa mig mot Skövde tillsammans med lillen och damen.

Spelet då? Denna vecka tippas på nytt Guldgrävar’n åt Isabelles Spelbutik samt jag slängde också i sista stund iväg ett litet spontant mikrosystem. Ser fram emot när vi kör Stora Andelen och jokersystem nästa gång…

V75-131214-eget-o-guld

Nu kör vi! Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

