Alla goda ting är tre

Pluggandet inför veckans V75 började redan förra söndagen och är nu inne i en intensiv fas. Omgången på Eskilstuna ser klurig ut och i ett initialt skede känns inte spikarna lättfunna, men allt som oftast brukar någon av dem utkristallisera sig under veckans gång. På Lilla Andelen måste vi ju finna minst en spik. Vad som sker med Stora Andelen återstår att se, månne blir det spiklöst denna vecka – time will tell, som Wilhelm sa…

VM i V75 har startat och i sedvanlig ordning har såväl Raffe Vadsmo som Micke Nybrink m fl ”kändisexperter” passerats i tabellen. Kanske lätt att käfta efter blott en omgång, men mitt statement ovan har stämt varje år VM i V75 har spelats, oavsett om man kollat efter första eller sista omgången, år efter år. Vad viktigare är, är att såväl Bella som Robin har förpassats till kölvattnet och där ska de förbli. Right? 😉 Nä, nu har vi beefat nog för dagen och jag hoppas glimten i ögat lyser igenom…

starobrnoFörutom en glimt i ögat, den finns där allt som oftast, fick jag nästintill en tår i ögat häromdagen, en glädjetår kanske är bäst att förtydliga. Stövlade glad i hågen in till den lokala tillika statliga rusdryckskrämaren för att införskaffa en butelj av husdrycksrommen Plantation Rum Grande Reserve Barbados samt några flaskor Staropramen. Nu är jag väldigt begeistrad i Staropramen, men favoriten av tjeckiska öl är ändå Starobrno, vilken tyvärr inte lagerförts tidigare i Tidaholm Men, till min förtjusning fick jag nu se att man börjat lagerföra den senare. Happy happy joy joy!

husqvarna-electrolux-QSG7132XGlädjeämne nummer två är att spisen från tiden då Hedenhös gick i kortbyxor nu äntligen är utbytt. Vi hade en gammal vit Husqvarna Regina Trakteur vilken förutom att vara ful som stryk även hade sett sina bästa dagar i övrigt. Innerluckan och ytterluckan satt inte längre ihop i låsningen, så jag fick för några månader sedan najja ihop dem med najtråd, som jag hade liggandes sedan rookie600-tiden, då man najade bromsoken med nämnda tråd. Som grädde på moset hade nu även gångjärnsmekanismen börjat strula och hänga sig med luckan i 45-gradersläge, så det var dags att byta ut eländet. Så idag fick en skinande fräsch historia i rostfritt ta dess plats istället.

BMW-parkingMen, oavsett hur glad man kan bli över kalla tjeckiska öl och skinande nya spisar från Husqvarna, så är ändå dagens främsta och mesta glädjeämne en liten skylt som jag låtit tillverka. Det var med illa dold förtjusning jag hämtade densamma och upptäckte mig själv fnittra oklädsamt högt, för att vara en snart medelålders gubbstrutt. Med tanke på att man bor i Volvo- och Cadillac-staden numero uno hade jag först en tanke på att sätta den vid tomtgränsen ut mot gatan, men då lär det väl flyga träskor, skinnvästar och tomma ölburkar om vartannat in på gräsmattan. Så kan vi ju inte ha det, så jag får väl nöja mig med att låta den pryda garageväggen…

Nu på lördag tar vi dem, systemen postas sent, sent fredagkväll alternativt runt lunchtid på lördag. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

