V75 21/9 – Åby Stora Pris

Hela veckan har jag varit inställd på att köra spiklöst med tvåhästarslås på Västerbo Highflyer och Viking America i V75-6 samt sålunda krav på att minst två utgångar ska sitta. Emellertid, under gårdagen var fredagsfrossan värre än vanligt och jag satt och finlirade med systemet fram till halv fyra på natten, eller till i morse, hur man nu vill se på saken. Som ni ser blev det istället spik på Sebbe i andra heatet…

Dessutom, i fjärde har jag tagit bort Kaiser Broline som jag tidigit i veckan hade rankat som etta på ranken, men även Dansman Charlie som var ett kul skrällstreck fick slutligen stryka på foten. Att den tidigare åkte ut i kylan beror till stor del på att jag var tvungen att få ner systemramens storlek då jag skyfflat om lite i andra lopp, tillika var Åke blott ”ljummet”positiv gällande hästen.

Det har varit lite turbulent här hemma med junior på morgonen, så jag ber om ursäkt då jag inte har någon längre analys kring loppen idag, men finner helt enkelt ingen ro till detta i skrivande stund.

När jag lämnade in systemet i förmiddags visade det sig att Pioneer F.H. blivit struken under lördagsmorgonen så vi la snabbt till Zinedine Bob som reserv (eftersom jag inte ville skriva om kupongerna helt), vilket kändes bra då Zinedine tidigare i veckan fick plats på systemramen. Jag hoppas det var ett gott omen att han fick komma med igen, särskilt då det gnagne mig då jag sent igår plockade bort densamme.

Lilla Andelen tippas åt Samuelssons Tobak – 25 andelar

V75-130921-Lilla-Andelen

KLICKA PÅ BILDEN FÖR STÖRRE VERSION

För att systemramen ska gälla ska minst en av tre utgångar vinna:
V75-2: 9 Linslusen A.U.
V75-6: 3 Västerbo Highflyer
V75-7: 13 Perfect Toll

Återigen, i V75-6 går 11 Zinedine Bob in som reserv, då 12:an är struken.

Nu kör vi! Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till V75 21/9 – Åby Stora Pris

  1. Vinnarskalle skriver:

    Ser i vanlig ordning heltäckt ut på förhand! Finfina travlopp väntar så stort lycka till idag! 🙂

Kommentera

