V75 Bollnäs 7/9

Vi bjuds på dubbeljackpot inför dagens V75-omgång i Bollnäs. Omgången presenterar flera starka favoriter, vilket innebär att det ånyo kan bli jackpot på såväl fem som sex rätt. Samtidigt, vi vet alla vad stora favoriter kan bjuda på; vansinnigt hög utdelning, om de torskar. The harder they come, the harder they fall, som good ol’ Jimmy skulle ha sagt.

V75-1: Känns vanskligt att spika i första, men den som är kall och har feeling samt lyckas pricka rätt med en spik i första har vunnit mycket. Näst bästa är väl att köra ett tvåhästarslås med Don’t Wear PJS och Dileva Käll. För egen del gör jag intetdera på något system. På Lilla Andelen väljer jag alla och hoppas på storskräll, men ger utgången till Örjan, mestadels pga spåret. Det kan strula för Redén från 10 då vi pratar korta 1640 och det är inte säkert att ekipaget hinner fram. På familjesystemet har jag plockat ut de ”fyra troliga” och sitter nöjd där. På mitt eget matematiska lilla chanssystem, väljer jag att gå emot de två stora och streckar enbart Melanders vassaste.

V75-2: Stor tillika rättmätig favorit i Åkes Twin’s Fairytail. Spikar man inte här är det inte fel att plocka med väldigt många kusar, då det är öppet bakom. Likväl, Åke ser det som sin vassaste chans i omgången och jag väljer sålunda spik på Lilla Andelen och går likförbaskat kort på två övriga system. Men, som sagt, behöver inte alls vara fel att måla här, om Åke hamnar fel på det, då blir loppet helt plötsligt vidöppet.

V75-3: Lika stor, om inte än större och starkare, favorit i sjuans tredje lopp. Panne de Moteur har varit stark och stabil senaste löpen och allt tyder på favoritvinst även här. Pannan är Lilla Andelens andra spik, men garderas på de två övriga. Monster Drive och Perfectly Enough är de två första motbuden i min bok, men vill vurma för Haraldinho som ett fruktansvärt kul streck. Kusen är vansinnigt speedig och får han fläska på utför upploppet från en bra position kan mega-skrällen vara ett faktum.

V75-4: I fjärde streckar vi på i Lilla Andelen och ger utgång till Örjan. En kuse som Kihlström håller högt.  Väljer dock att gå kort i övriga system då vi garderat storfavoriterna i tidigare löp. Den som garderar måste ha med Romeo Lavec samt beakta följande: Royal Apanage, Caddie Heart, Tagena Run samt Elegant.

V75-5: Är det i kallblodsloppet värdet finns? Inte sällan det skräller i dessa som bekant, men här tycker jag ett trehästarslås gör att man kommer långt. Med Ivers, Ulvsås Brasse och Lärkan känns det ganska tryggt. Har man råd med två till är Sarpsfoss och Närby högintressanta. Bakom dessa är det öppet. Det har tisslats och tasslats om Trippa Undan, men själv ser jag Flex som mer intressant. Den skarpsynte ser att mina rankingar är olika på systemen, men enbart av den anledning att jag inte  flyttat kusarna helt och hållet som jag tycker, bland dem som är utanför ramen. Dvs, huvudranken är alltid dagens största system, dvs Lilla Andelen i detta fall. Oftast bryr jag mig sedan bara om att fylla ramen med kusarna jag vill ha, i efterföljande system. Ranken är inte prioriterad i dessa, särskilt inte utanför systemramen.

V75-6: Tycker det är ett svårt lopp. Strecka på blir rådet. Har inget att nämna om topp tre i avdelningen, men för den som letar skräll vill jag varna för 5 Calvados Crane och 7 Jeppas Hugo. Unnar särskilt Tobbe en vinst nu, som varit lite kall på lördagar sedan en tid tillbaka.

V75-7: Givet förstastreck i Pink Elefant. Väljer man flera måste Djuse med som andrastreck och därefter Erik. Man kommer långt med dessa men har man råd målar man på. Särskilt farliga efter dessa är ju Redén, Uffe och Åke.

Lilla Andelen tippad åt Samuelssons Tobak – 25 andelar
(KLICKA PÅ BILDEN FÖR STÖRRE VERSION!)
v75-130907-Lilla AndelenFör att ramen ska gälla ska minst en utgång av tre sitta:
V75-1: 1 Dont Wear PJS
V75-4: 3 Venkatesh
V75-5: 1 Ivers

Familjesystemet
(KLICKA PÅ BILDEN FÖR STÖRRE VERSION!)
v75-130907-familjeFör att ramen ska gälla ska minst en utgång av fyra sitta:
V75-1: 1 Dont Wear PJS
V75-3: 3 Panne de Moteur
V75-6: 6 Credit Fayline samt 3 Stormysky

Eget litet matematiskt chanssystem
v75-130907-matemat

Nu kör vi! Let’s go Mr Dekker! Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till V75 Bollnäs 7/9

  1. Vinnarskalle skriver:

    Har först nu sett loppen på ATG Live då vi ännu inte fått in några ”normala” rutiner. Det såg ut som enkel omgång, men tji fick vi! Bara att spotta i nävarna och ta nya tag! 🙂

Kommentera

