Den där Robin är en riktig rackare… (V86)

Kort om den gångna helgens V75:a, som gav riktigt bra betalt. I efterhand kan man notera följande:

V75-1: Såväl Daniel som jag själv befarade en katastrofstart och farhågorna besannades. Dock var kusen så överdj*vligt bra att den kom tillbaka och vann hela racet. Mycket imponerande.

V75-2: Med facit i hand skulle man givetvis garderat detta lopp. Jag nämnde det som en ”spelvärdestanke” angående backup-systemet, i förra inlägget, men gjorde inte verklighet av det. Charlie Trotter galopperade som många befarade. Hade galoppen kommit vid start hade det måhända gått att reparera, men nu kom den inte långt från sista sväng och kupongrensningen var ett faktum. Istället tog Bergh hem segern med en 29-oddsare,  Yours Sincerely, blott streckad på 1 procent av kupongerna. Vill dock poängtera att jag rankat denna som sexa på ranken, så om man får tillåta sig drömma lite, hade det inte varit omöjligt att vi haft med den i ett blocksystem på Stora Andelen. Finns många faktorer som är viktiga vid travspel, ranken är en av de viktigare. Men, trav är alltid lätt i efterhand och nu spekulerar vi hej vilt…

V75-3: Nu kände vi igen Månprinsen, han såg ut så som vi vill se densamme. Får hästen vara skadefri och Gunnar håller sig skärpt i sulkyn, kommer han nog hålla som ett solitt streck ett bra tag framöver.

V75-4: Acriter omnämndes i förra inlägget, men streckades inte på Lilla Andelen. I trav är timing allt. Att ha en kuse i åtanke är värdelöst om man inte gör slag i saken. Men, som sagt, visste var man det skulle skrälla vore trav en barnlek, och det är det som bekant inte. Likväl, återigen: Här skräller det med en femprocentare på strecken (2 % på insatsfördelningen) och jag har ändå rankat den som sexa. Det är jag nöjd med, även om vi inte fick några kulor denna gång.

V75-5: Omstarternas förlovade land. Varför, varför, varför låter man lärlingar starta i travets F1, travets Elitserie medelst voltstart på V75? Kusarna hetsar upp sig, ”säkra kort” eller för den saken egna idéer tar ut sig i varje start och till slut finns inget kvar. Å ena sidan hinner jag oftast bara se sammandraget, men de gånger man ser live eller är på banan är det tämligen enerverande med dessa omstarter och det rör sig alltför ofta inte blott om en omstart, utan flera. Likväl, det värsta i sig är inte förseningen tidsmässigt, utan att spelet påverkas negativt. Känsliga kusar bränner sitt krut och galopprisken ökar i takt med varje omstart.  Nåvål, hur som helst: Här streckade vi på rejält, men fick ingen vidare belöning då min tredjerankade vann.

V75-6: Samma sak här. Helgarderat och andrahandaren vinner. Här tycker jag dock Östman kör bort sig helt. Om jag inte missminner mig satt John i andra ytter med Sundsvik Saigon och när man närmar sig sista kurvan har han noll koll tillika nada uppsikt bakåt och blir sålunda ”inlåst” i andra ytter när de kommer från kön i tredje ytter. Sjukt dåligt kört med en kuse som är favoritspelad och som såväl tränare är fasligt uppåt på samt som vi vet har en härlig speed, om den nu får användas på upploppet…

V75-7: Synd om Sebbe K. – hade varit värd att vinna detta lopp, före man åker och hälsar på ”flamingosen” i Florida. Återigen blir det helfel med press utifrån. Med det sagt måste man dock gratulera Örjan och Panne de Moteur som gör ett vansinnigt bra lopp. Likväl, de vinner aldrig om Sebbe fått spara sitt krut tills upploppet.

Fem rätt på ramen gav inget denna gång då ingen utgång satt.

Denna vecka är det dags för såväl Lilla som Stora Andelen. Den här veckan tar vi dem…

För kännedom: Vi har inte riktigt kört med andelsspelet ett helt år än, då vi började i slutet av förra året, men vi har redan satt närmare tio sjuor på V75.  Vi hoppas vi sätter den stora sjuan snart.

Varje vecka lägger jag minst åtta timmar och som mest cirka 20 timmar på V75. En genomsnittlig vecka läggs oftast nio till tolv timmar, lite beroende på hur mycket fritid som finns och hur omgången ser ut. Med hus, trädgård, heltidsjobb, familj och med en  liten knodd som är överallt (samtidigt), är det ungefär vad som hinns med.

Likväl, Robin – (Den uschlingen!)  😉 snärjde mig häromdagen och undrade lite försynt om jag inte ville göra jokersystem/andelsspel även på onsdagar och då för V86. Sucker som man är, blir man ju så klart lite smickrad och ett frö såddes så klart.  Mitt svar var självfallet att det hinner jag nog inte med, även om det så klart vore skoj. Men, besvarade förfrågan med att vi nog kan köra någon gång då och då, men inte på veckobasis.

Som sagt, Robin är en luring, han visste vad han gjorde. Idag satt jag självfallet på jobbet och kikade igenom startlistorna inför V86 imorgon, på en av rasterna. Det har sålunda inte spenderats vare sig åtta timmar eller tjugo timmar inför denna V86:a, snarare en halvtimma. Men vi skjuter från höften och går denna gång enbart på första tanken. Som ni ser är det inte heller något jokersystem, då det blev lite helt appropå, men jokersystem passar faktiskt utmärkt just för V86. Denna gång nöjer vi oss dock med ett matematiskt system på 7920 rader.

Som ni ser nedan går jag kort i andra löpet där jag tror Djuse tar hem lärlingsloppet med 2 Red Hot Melody. Andra spiken blir i fjärde där jag tror Goopen blir först över linjen med 1 Tivoli. Därefter följer ett starkt lås med Jorma och unge herr Eriksson. Sedan fläskar vi på i V86-6 samt V86-7, det är här degen ska in. Som ni förstår hoppas jag att vi kan fälla Masquerade Face.

V86 – Andelsspel åt Samuelssons Tobak – 10 andelar
v86 - Solvalla 130828

Undertecknad har slantat upp för en andel, så det finns nio kvar för hugade spekulanter.Se där Robin, nu kör vi!

Robin, ja! Jag har utmanat densamme på en match i bordshockey sedan tidigt i våras, men han har fegat ur än så länge. Skyller på att det ska mysas med tjejen, varje gång det manligaste av manliga spel kommer på tal. Jag har försökt sockra tillställningen med att om jag torskar bjussar jag Robin på en andel i Lilla Andelen och om jag vinner, ja då vill jag ha en mjukglass med chokladströssel. Man skulle kunna tycka att detta är ett once-in-a-lifetime-offer, visst? Men icke! Robins madame håller den unge herr’n i ett järngrepp, man skulle kunna säga att Robin ger ”Lilla Fridolf” ett nytt ansikte. Nu har jag beefat tillräckligt, bollen är din… 😉

Primal Scream närmar sig sitt ”gamla sound”, gillas! Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Den där Robin är en riktig rackare… (V86)

  1. niclasc skriver:

    Tycker du har fel angående lärlingarna i V75. Jag tycker det är självklart att de ska få vara med och köra, det blir ett moment till att hålla reda på, men vi vill ju ha spännande och oförutsägbara lopp. Sen att det blir omstarter, det blir det även när de rutinerade rävarna kör.

    • Självfallet ska de få vara med och köra V75, det är ingen som hävdat annorlunda, du missar poängen. Däremot, på lördagar när det är V75, då borde de enbart vara med i lopp som startas med autostart. Sedan kan de få träna voltstart sex dagar i veckan i övrigt.

      Men, V75 är flaggskeppet i såväl TV som på bana och det är inget bra skyltfönster med alla dessa omstarter.

      Visst blir det omstarter även med rutinerade rävar, men du vet lika väl som jag, att det är desto vanligare i lärlingslopp.

  2. Raspberrybranch skriver:

    Hej, du har inga planer på att skapa ett V75 tillsammans andelssystem? Tror fler än jag som följer din blogg tänkt tanken att köpa in sig i ditt system på lokala spelbutiken men avstått eftersom man upplever det som ”roddigt” med distansköp. / Väl mött

    • Halloj!

      Det är smickrande att du ställer frågan och visst har jag tänkt tanken, då jag har fått flera förfrågningar tidigare på mailen. Likväl, det finns flera faktorer för stunden som gör att jag inte vill ta steget just nu. En av dem, och kanske den främsta, är väl att jag värderar mitt samarbete med Samuelssons Tobak högt och jag ser gärna att dessa system premieras och får full fokus i första skedet, åtminstone när det kommer till andelsspel.

      Givetvis förstår jag din synpunkt angående att distansköp kan ses som krångligt, relativt att vara med i ett andelssystem via V75Tillsammans som är ett ypperligt bra och smidigt initiativ från ATG.

      Likväl, hyser du ett intresse för att deltaga i ett andelssystem som jag tippar, rekommenderar jag verkligen att kontakta Samuelssons Tobak då såväl Isabelle som Robin är väldigt trevliga och lätta att ha att göra med.

      Misstänker att tar du dig bara ”över tröskeln” och tar en initial kontakt, kommer allt flyta på utan krångel.

      Som sagt, det värmer att du vill vara med på systemen, jag tar det som ett kvitto på att åtminstone någon mer, anser att jag stundom är ”lite rätt på det”.

      Lycka till nu på lördag!

Kommentera

