V75 27/7 Hagmyren

Ser i min besöksstatistik att det börjar bli en markant ökning fredag till lördag. Dessa dagar har alltid varit högfrekventa vad gäller besöksantalet men tycker mig se en tydlig ökning senaste tiden. Skoj!

Vill ni vara säkra på att få notis om inläggen/systemen/travtipsen så snart de kommer ut? Lägg till mig på Twitter, där jag lägger ut en blänkare med länk efter varje nytt postat blogg-inlägg. (Alternativt nyttja WordPress egna funktion för detta, se längst ned av detta inlägg.)

Travcirkusen rullar mot Hagmyren och detta i en V75-omgång som vid första anblicken har ett stort antal starka favoriter. Vi vet alla vad det betyder, det är med andra ord stor risk för jackpot till nästkommande vecka. Likväl, det räcker också om vi kan fälla några stora favoriter, då kan det å andra sidan bli skapligt betalt.

V75-1: En av omgångens största favoriter är grön kusk bakom Rocky Winner.  Känns som förutsättningarna är de rätta: Kusen är i form, startspåret helrätt i autostart och Åke känns uppåt vad gäller ekipagets chanser. Dessutom sitter de värsta motbuden i något sämre lägen, tänker då på Kaka A.T. som är värst emot och som gjort det bra länge, men sällan fått vinna, samt även Robin Ru med Uffe O. Likförbaskat har jag inte spikat i denna avdelning. På Lilla kör vi fyra kusar och på Stora är det ett tvåhästarslås som gäller.

V75-2: I mitt tycke ett av omgångens lite klurigare lopp. Visst, det är fullt möjligt att Erik dominerar löpet fullständigt och det behöver inte vara fel att spika här. Men, är man lite öppensinnad samt fantasifull och tänker sig att det häxar för Erik och Shiraz Brodde på endera sätt, då är fältet vidöppet och det kan vara här som värdet sitter. Egentligen bara Erik och Jorma som är spelade något nämnvärt i skrivande stund och det innebär att det är väldigt spelvänligt att måla på här. Dvs, *OM* det händer något här, kan det bli bra betalt. I såväl Lilla som Stora streckar vi på och sätter Erik som utgång på ena samt lägger äventill Jorma som utgång på Stora, vilket är spiklöst.

V75-3: En annan av omgångens mest streckade kusar är Mellby Viking. Även denna är favorit med all rätt. Likväl, tre galopper på de senaste fem starterna gör att inte jag vill chansa i onödan. Ska man gardera här vill jag främst nämna 15 Scouby Djob samt 11 Cao Dai. Känns som fyra till sex streck räcker långt i omgången. Jag har streckat lite olika på de två joker- och andelssystemen.

Vill dock passa på att nämna 4 Gigant Sånna som är med krut i påkarna och kommer han i väg från volten rätt tillika får en skaplig resa där han får bida sin tid i främre klungan inför sista kurvan – då blir han inte lätt att tas med. Kör därför ett vinnarspel på denna då han inte fick plats på andelsspelen samt streckar även denne på mitt lilla matematiska ”fjantsystem emot”. (Kanske tycks märkligt att jag kör vinnare på en kuse som inte är med på andelssystemen, men han fick helt enkelt inte plats och jag vill ”minimera skadan” om han råkar vinna, då det är retligt om han vinner och man haft denne i åtanke, men ej hade råd att plocka med densamme på systemramen.)

V75-4: En annan av omgångens stora favoriter finner vi denna gång hos herr Redén, närmare bestämt Nybrinks favorit


…ja?
Micke & Molle…

V75-5: I måndags när jag först kikade igenom startlistorna inför Hagmyren hittade jag direkt min tilltänkta spik för Lilla Andelen. Det kvittar att det är dubbla tillägg för Månprinsen A.M. – jag tror han bara vinner. Det är galopp emot, det är det enda. Om nu ens det räddar de andra, han har 2640 att ta in eventuella misstag på. Prinsen blir spik på Lilla Andelen och stark utgångshäst på Stora Andelen.

Som sagt, jag är stark i min tilltro på Gunnar och dennes ekipage här, likväl måste vi alltid se till spelvärde. Därför kör jag tre vinnarspel här, då det i skrivande stund är väldigt intressanta vinnarodds på några kusar (relativt vinstchansen). Tänker då främst på 3 Ulvsås Zico, 6 Snygg samt 14 Odin Tabac. Hade kunnat tänka mig lira även på 9 Lärkan, men den fick stå utanför. En del fåglar kvittrar väldigt högt om 2 Trippa Undan, vilket inte behöver vara fel, men jag tror mer på tidigare nämnda.

V75-6: Löpets favorit är New York U.S. och hinner hann först till första kurvan är mycket vunnet. En av de svårare emot är 5 Ulm Karsk med Mattias Djuse. Skulle dessa två nu duellera och tuppfäktas om ledningen, får vi ett högt tempo vilket öppnar detta lopp. Örjan kan då tänkas bli farlig med Queasy, men kanske än mer Captivating Ås med Takter, som ser aningen bortglömd ut.

Vill här komma med en liten notis: Denna vecka har samtliga system lämnats in sent på fredagen (till skillnad från lördagar, vilket är normalt och optimalt) och hela veckan har man fått höra att Daniel inte varit så uppåt på 8 Ybanos, då denne skulle fått gå med skor samt få ett snällt upplägg. Men, sent idag har jag fått ta del av info som säger att Daniel nu ändrat sig helt och man rycker skorna samt går ”all-in”. Kan bara beklaga att man inte visste detta tidigare, särskilt denna vecka då vi kör både stora och lilla andelen, samt tillika lämnar in på fredagen. Detta nytillkomna info-tillskott är egentligen enda anledningen till att jag gjort ett eget matematiskt litet system emot denna vecka.

V75-7: Gulddivisionen avslutar och det ser ut att bli en tuff och öppen avslutning. Det har snackats rejält om Sanity i veckan och Takter är för mig lite av en favoritkusk. Likväl, av de fyra första kan jag egentligen inte skilja dem åt, men ändock vill jag sätta Beckman och Åke först, trots att övriga spelare rankar han först som fyra.  Fyra, fem streck och man bör sitta säkert. Tar man med några till har man spikat igen rejält.

Systemen ser ut som följer: (Vänsterklicka på bilderna för större versioner!)

Lilla Andelen – andelsspel tippat åt Samuelssons Tobak – 25 andelar
v75-hagmyren-130727-lilla-andelenLilla Andelen har tre utgångshästar varav minst en ska vinna för att ramen ska gälla:
V75-2: 8 Shiraz Brodde
V75-3: 1 Mellby Viking
V75-4: Molle C.D.

Stora Andelen – andelsspel tippat åt Samuelssons Tobak – 10 andelar
v75-hagmyren-130727-stora-andelenStora Andelen har fem utgångshästar varav minst två ska vinna för att ramen ska gälla:
V75-2: 8 Shiraz Brodde samt 7 Red Hot Melody
V75-3: 1 Mellby Viking
V75-5: 12 Månprinsen A.M.
V75-6: 1 New York U.S.

Vidare har jag som tidigare sagts kört några vinnarspel samt ett litet matematiskt system, detta då info om Ybanos kom efter andelsspelens inlämning:
v75-hagmyren-130727-emot-plus-vinnarspel

Nu hoppas vi på fin travsport från Hagmyren och vill det sig väl kanske sjuan sitter igen redan imorgon. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till V75 27/7 Hagmyren

  1. Vinnarskalle skriver:

    Omgången ser relativt favoritbetonad ut idag och med både stor och liten andel så är nog ”fångstnätet” stort så det räcker! Gissar att du sätter sjuan igen! Lycka till! 🙂

Kommentera

