V75 Årjäng – Där satt sjuan igen

Det har varit en bra dag idag, på flera plan. Men bäst var nog ändå att få se lillknoddens min när vi kom ner till badplatsen vid ”hamnen” i Hjo. Inom kort fyller han två år och man ser att han lär sig saker för varje dag, ord härmas och han pratar i en takt som skulle få många av ATG:s referenter gröna av avund. När vi väl kom ner från parkeringen  runt Bellevue hotel och han såg ut över sandstranden, alla polerna, de lekande barnen tittade han förundrat med tefatstora ögon på mig, nästintill bedjande. Jag förstod direkt vad som snurrade i juniors huvud och jag försäkrade honom om att ”Ja, det är dit vi ska, du ska få bada i sjön och i polerna”. Själv fick jag årets första dopp och lillen fick bada i sjö för första gången i sitt liv. Den lycka och det konstanta leende som unge herrn har bjussat alla i sin omgivning på i eftermiddag värmer ett småbarnsförälderhjärta i en istid framöver…

Travet då? Jo, idag var det dags igen. Nu satte vi ånyo en sjua på Lilla Andelen och det är jag glad för, jag hoppas dock inom kort kunna bjuda er alla som låter mig tippa åt er, lite större valörer tillbaka inom kort. Det är dag för oss, för lite större summor, tycker ni inte?

Jag har varit lite dålig på att kalenderföra vinsterna och sjuorna jag bringat in åt Samuelssons Tobak, men jag har allt sparat i mina jokerfiler, så det kanske är dags att sätta sig och räkna igenom dem snart. Jag har full koll på mitt totalantal av sju rätt sedan 2009, dessa är tjugo till antalet, däremot borde jag bokföra lite bättre hur många som är just ”Lilla” respektive ”Stora Andelen”. Jag vet att vi hade två, tre sjuor i slutet av förra året coh under 2013 har Lilla och Stora totalt haft sju rätt en fyra, fem gånger om jag inte missminner mig. Kanske fler? Som sagt, kanske dags att bokföra dem lite bättre.

Nåväl, vill gratulera er alla som var med på dagens Lilla Andelen, resultatet ser ut som följer:

v75-7ratt-arjang

Dagen till ära hade jag själv sex andelar, så det är väl ok med 6954 kr tillbaka, även om vi så klart spelar för att vinna större summor. Vidare satt vinnarspelet på Estrella Dorada, så jag hoppas ni som läste bloggen före omgången ryggade på nytt, vinnaroddset var 7.47. Avslutningsvis gav mitt chanssystem en sexa och sexton femmor, vilket gav en bruttovinst på 772 kr.

Nästa vecka är det dags för Axevalla och jag kommer sannolikt åka dit för att fota lite någon av dagarna.

Catch you on the flip side – Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till V75 Årjäng – Där satt sjuan igen

  1. Per skriver:

    Hej, du har en intressant blogg och befriande sund inställning till trav. Har en dotter på två och jag förstår att första badet blev en enorm upplevelse. Jag kommer fortsätta följa din blogg, brukar kolla av din ”känsla” och låna något tips varje vecka till V75, ha en bra sommar !

    • Hej Per. Tack för din feedback, den värmer. Visst är det makalöst hur mycket som händer i den åldern, man kan inte låta bli att förundras.

      Jag hoppas du får en trevlig sommar och förhoppningsvis även sätter storvinsten. Må väl.

  2. Vinnarskalle skriver:

    Stort grattis till sjurättsvinsten! Spiken och vinnarspelet på Estrella Dorada var inte fy skam det heller! 🙂

Kommentera

