V75 Kalmar 23/6 – 89 miljoner att fightas om

Midsommar var en lugn tillställning då svärmor, svägerska, hennes gubbe och ett gäng småknoddar var på besök.

Idag är det dags för travets pärla V75, om än något skamfilad av senaste tidens inflation i antal extra-omgångar. Värdskapet, dagen till ära, står Kalmars travbana för och vi har många trevliga lopp framför oss. Förra helgens utdelning på sju rätt var katastrofal och jag tror aldrig tidigare jag varit med då man fått under hundringen tillbaka på sju rätt. Nåväl, vi hoppas fixa till siffrorna denna kväll…

När jag lämnade in andelssystemet ”Lilla Andelen” till Isabelle på Samuelssons Tobak tidigare idag, var jag någon timma tidigare än vanligt. Bad mistake. Kön ringlade sig lång inne i butiken och Robin hade flytt fältet ner till Danmark. Han skulle väl bunkra upp med Carlsberg, den rackaren… 🙂

Isabelle styrde dock skutan galant och man kan näppeligen säga att hon hade några fritidsproblem. Kön tycktes mestadels bestå av äldre stammisar som sannolikt ses varje helg och morsar på varandra i butiken. De flesta var vid gott mod och man hörde glada tillmälen till och från, från kön när en ny bekant kom in i butiken.

Det fanns dock ett undantag, en äldre gentleman som inte lät lika road över att ”Det tog sååååå’n tid”. Vår inte så muntre pensionär refererade och kommenterade allt som hände i butiken. Man hörde muttranden och högljudda suckar som ackompanjerade varje skeende i butiken. Var det någon spelkund som tog sig lite extra tid i kasssan var domen inte nådig.

Jag undrade i mitt stilla sinne, hur nu detta ska gå när jag kommer fram till kassan, jag som har ett av butikens andelsspel att lämna in, på 26 andelar à vardera tre kuponger. Gubben kommer få spader…

Isabelle var dock flink vid spelmaskinen och bongarna spottades ur i rask takt, även om det hördes lite grymtanden då och då. När det väl var dags att betala hör man vår muntre vän, så snart han får syn på att jag betalar med kort: ”Jaha, nu ska korten fram också, för kontanter har de väl inga”… 🙂

Jag hoppas någon av er som stod i kön även köpte en andel, så väntan inte var förgäves. 😉

Nåväl, dags för spelen. Idag kör jag inget eget system emot, men väl tre vinnarspel. Har kanske dock ingen jättefeeling som för några veckor sedan då jag hade en stark magkänsla och satte tre vinnarspel (av fyra eller fem, vilket det nu var) på två V75-omgångar.

I tredje är Redéns Shaq is Back klar favorit, men jag vill lira några kronor på Francais du Gull samt Haraldinho. De kanske inte känns så klara som jag ansåg tidigare spel vara, men däremot är de väldigt intressanta på oddsen. Vidare kör jag några riksdaler på Grumetti i sjätte, för att ”minimera skadan”, om han vinner, eftersom denne inte är med på jokersystemet.

Lilla Andelen” – Jokersystem tippat åt Samuelssons Tobak (26 andelar)

Tryck på bilden för större version.

Tryck på bilden för större version.

Vänsterklicka på bilden ovan för större version. För att systemramen ska gälla ska minst en utgång sitta, av fyra hästar totalt, fördelade på tre lopp.  Dvs, ganska mjuk reducering på blott 57 %.

Utgångarna är: V75-2: 5 Handsome Knight, 1 Donttellmeanymore, V74-3: Shaq is Back samt V75-5: 11 Jitanes. (Som ni ser är det två utgångshästar i avdelning två.)

Idag ska jag inte bli långrandig, utan jag önskar alla lycka till och hoppas sjuan sitter med bra utdelning, så kanske köandet känns lättare att ta nästa gång… 😉 Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till V75 Kalmar 23/6 – 89 miljoner att fightas om

  1. Vinnarskalle skriver:

    Lycka till idag! Omgången känns svårlöst, men andelssystemet ser lovande ut!

Kommentera

