V75 8/6 Östersund

Ny lördag, nya tag. Dessvärre är det imorgon ånyo dags för ännu en extra V75:a och man börjar undra hur de tänker på ATG? Det var inte länge sedan vi hade fyra V75:or på styvt en vecka. Jag älskar pepparstek, men finge jag äta det flera gånger i veckan skulle jag snart ledsna. Det ska vara något man längtar till.

V75 varje lördag är alldeles lagom. Om sedan exempelvis Elitloppet eller någon enstaka annan omgång går in är helt ok. Jag skulle kunna tänka mig, låt säga fyra extra V75:or totalt på hela året. Men då ska det banne mig vara något exceptionellt som berättigar dess existens. Exempelvis skulle de kunna ha något lopp med en sjuh*lvetsprispott åt hästarna/ägarna att köra om samt slänga in x antal miljoner extra i potten åt oss spelare. Dvs, gör de extra V75-omgångarna högintressanta för såväl de aktiva (kuskar, tränare & ägare) som spelarna.

Nåväl, idag är det dags för V75 i Östersund som sagt och dagen till ära är det dessutom dags för släktens V75-Tillsammans-jokersystem samt givetvis Lilla Andelen åt Samuelssons Tobak. Vidare kör jag ett litet matematiskt system emot. Gemensamt för alla system är att jag spikat Åke med Mr Chicago i sista, så jag hoppas han är så bra som han varit senaste tiden. Blir oavsett vilket ingen walk in the park, då hästar som Credit Fayline, Tidied Accelerator och Kakan kan ställa till det.

Nåväl, till systemen:

Lilla Andelen – 20 andelar åt Samuelssons Tobak – jokersystem
(Klicka på bilden för större version)
v75-130608-joker-lilla-andelen

För att systemramen på Lilla Andelen ska sitta måste minst en utgång av fyra sitta. Utgångarna är: V75-4: 4 Offshore Man, V75-5: 11 Quadrupedans, 7 Loke so Lovely samt V75-6: 5 Bagley

Släktsystemet – V75 Tillsammans – jokersystem
(Klicka på bilden för större version)
v75-130608-joker-familj

För att systemramen på Släktsystemet ska sitta måste minst en utgång av fyra sitta. Utgångarna är: V75-1: 5 Caddie Gallant, V75-4: 4 Offshore Man, V75-5: 11 Quadrupedans samt V75-6: 5 Bagley.


Litet matematiskt backup-system ”emot”
v75-130608-matemat-emot

Ytterst ovanligt att jag kör tre system och väljer samma spik på samtliga system. Men, den här gången kändes det rätt. Emellertid, det är inte utan viss nervositet man ser fram emot dagens lopp, vore ytterst tråkigt om det smäller till i just sista…

Nåväl, idag är det dags för Jokers sista tillställning i parken. Lilla draken och junior ligger och tar en liten eftermiddagslur nu, så snart de vaknat ska vi ge oss dit för att kika på lite bilar och bågar. Kameran åker självfallet med och jag siktar på att kunna lägga upp lite foton sent ikväll eller under morgondagen. Men, först dags för sju rätt! Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till V75 8/6 Östersund

  1. Vinnarskalle skriver:

    Aha, ser att vi kommer att tillbringa eftermiddagen på liknande sätt. Håller förövrigt fullkomligt med i pepparsteks-liknelsen! Idag tar vi dom!

Kommentera

