Sju rätt igen – V75 25/5 Elitloppshelgen

Förra veckan bjöd jag bara på ett vinnarspel, K.A. Online, men denne satt fint till 14.03 i odds. Idag hade undertecknad fyra vinnarspel och två av dem satt. Denna gång på 11 Rapide Marke på 4.81 i odds samt 12 Burning Line Gral på 8.77 i vinnarodds. Jag hoppas några av er ryggade…

Vad gäller tippartävlingen gick det vägen och man höll hela vägen in i mål, dock på något skakiga ben då det var en hård och jämn kamp. Inte varje dag man får spöa Foppa Forsberg och Conny Evensson… 🙂

Tävlingssystemet fick bara sex rätt, då jag inte vågade tro på min spelidé och tillika vinnarspelet Rapide Marke fullt ut, utan hade här spikat Checco Boko istället, surt. (Tävlingssystemet ska alltid innehålla kupong enligt 1x1x2x3x4x5x6 rader).

På ”Lilla Andelen”, andelsspelet jag tippat åt Samuelssons Tobak, gick det dock bättre och här satt ånyo sjuan. Tyvärr small det inte till i sjätte, som jag trott och önskat, så utdelningen blev av det blygsammare slaget. Dock hade jag denna gång sju andelar i systemet, så det blev några kronor iaf. Lilla Andelen brukar innehålla tio till femton andelar och själv brukar jag normalt ha en till tre. Denna gång var det dock färre som köpt och jag tog därför några fler. Jag hoppas vi kan ha femton till tjugofem andelar framöver.

Nåväl, Lilla Andelen inbringade totalt 7842 kr. Detta då sju rätt gav 6170 kr och vi hade 19 rader med sex rätt som vardera gav 88 kr, dvs 1672 kr på sexorna. Sålunda, 523 kr tillbaka per andel.

Nåväl, notera att lördag nästa vecka är det inte bara dags för en ny ”Lilla Andelen”, utan nu är det också dags för ”Stora Andelen”.

Vad gäller morgondagens spel och tillika V75 samt Elitloppet återkommer jag nog i morgon med ett system här i bloggen. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Sju rätt igen – V75 25/5 Elitloppshelgen

  1. Vinnarskalle skriver:

    Stort grattis till alla vinsterna! Du har verkligen flyt nu! Vilken tur att det är V75 imorgon igen… 🙂

  2. Penny skriver:

    Grattis till sjuan, tävlingssegern och finfina vinnarlir !!! 😀

Kommentera

