V75 Åby – Olympiatravet 20/4

Min chansning i tävlingssystemet förra helgen bar ingen frukt, tyvärr. Att tappa någon poäng i vissa omgångar är inte hela världen, det gör man och det kommer alla deltagare att göra under någon omgång. Dock, vad värre är, är att jag inte satte någon spik på tävlingssystemet och det kan i slutändan visa sig förödande och utslagsgivande om det vill sig så att man hamnar i toppstriden på slutet och det är tight poängmässigt, men man då torskar på (mål-)/”spikskillnad”.

Behållningen av förra V75:an då? Ja, herregud! Folk får säga vad de vill om Åke, jag kan visst tycka det är tråkigt att han bojkottar viss media, även om jag kan ha viss förståelse för detta. Likväl, det är egentligen inte ”viss media” som blir bestraffade, det är vi spelare i slutändan. Om snacket om grisfösarna har jag ingen åsikt, kan vare sig fria eller fälla då jag inte har någon uppfattning om vem som talar sant eller ej, kan bara hoppas att det var falska anklagelser, då motsatsen vore fruktansvärd. Dessutom, stall Svanstedt torde med största säkerhet vara helt ”clean” från dylika metoder i dagsläget (måhända har man varit det hela tiden) och med tanke på att stallet gått som tåget senaste åren torde det visa att man har det som krävs, när man spelar by the book…

Nu spann jag iväg lite här. Behållningen av förra helgens V75 var det ja! Styrningen Åke gjorde med Beckman var rent magiskt bra. Helt sanslös, sagolik, osannolik och förbaskat uppmuntrande att se. Jag antar det där var så långt ifrån en ”Solvalla-styrning under veckodagarna” man kan komma. Rock ‘n’ roll! Kul!

Jag har egentligen mycket att skriva om morgondagens Olympiatrav och tillika V75-omgång på Åby. Men, då jag sitter i trångmål tidsmässigt blir det till att blott posta systemen ikväll. Måhända kommer jag i efterhand gå in och redigera detta inlägg i mån av tid. Säger inte att så kommer ske, men möjligheten finns, dock sannolikt så först under lördagen.

Huvudsystemet denna gång och mina ”egentliga” första tankar är andelssystemet ”Lilla Andelen” åt Samuelssons Tobak. Det är alltid så att det system som för veckan är ”störst”, är det som får bli huvudsystemet. Spelar jag flera system samma vecka, då blir alltid de mindre systemen spel ”emot”, i viss mån.  Förutom ”Lilla Andelen” som är ett reducerat jokersystem har jag även spelat ”tävlingssystemet” som är mitt bidrag (minus reserverna) till Harleys tippartävling samt även ett litet chanssystem. Systemen ser ut som följer:

”Lilla Andelen” – andelsspel åt Samuelssons Tobak (15 andelar totalt)

Tryck på bilden för större version

Tryck på bilden för större version

För att systemramen ovan ska gälla ska minst en av tre utgångshästar vinna. Utgångshästarna är: V75-1: 7 Tamla Celeber, V75-3: 8 Sebastian K. samt V75-6: 9 Rocky Winner.

Tävlingsystem samt chanssystem

v75-aby-130420-tavling

Nu kör vi! Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till V75 Åby – Olympiatravet 20/4

  1. Vinnarskalle skriver:

    Häftiga travlopp idag! Stort lycka till! Efter den irändska pubsången blev jag märkligt sugen på en skummande ale… 😉

Kommentera

