V75 Färjestad – 96 miljoner på spel

Av ett gäng olika skäl, vardera anledning nog, nödgas jag denna vecka lämna in samtliga system på fredagskvällen istället för som sedvanligt är närmare spelstopp på lördagen. Omgången på Färjestads travbana ser trivsam ut,  så tillvida att jag tror vi bjuds på bra lopp men långt ifrån en enkel lösning.

Denna omgång är det premiär för andelsspel numero två, i samarbetet mellan Samuelssons Tobak och undertecknad. Förfrågningarna blev helt enkelt för många, för att vi skulle kunna tacka nej, samtidigt ville vi inte heller utöka antalet andelar på det befintliga andelssystemet. Sålunda, i och med morgondagens V75 på Färjestad startar vi härmed upp ”Lilla Andelen”, där ALLA kan vara med för en hundralapp. Mer info här.

Nåväl, till morgondagens system:

Lilla Andelen” – joker- & andelssystem med Samuelssons Tobak

Tryck på bilden för större version

Tryck på bilden för större version

Tryck på bilden för att få upp en större version. I jokersystemet har vi denna gång en systemram som sitter utifall en av våra tre utgångar sitter. Utgångarna är 1 Nelle Red Turbo i V75-2, 15 Odin Tabac i V75-5 samt 3 Democrat i V75-7.

Andelsspelare, vänligen notera! När jag lämnade in systemet fick vi på en av kupongerna ett meddelande om att kupongens värde var under 20 kr, vilket man tydligen inte får ligga under, när ombuden anordnar andelsspel på flera kuponger. Sålunda, på ena kupongen är 10 Lärkan tillagd för att få kupongens värde över 20 kr, men dock endast på denna enskilda kupong och Lärkan ingår sålunda inte på övriga kuponger. Detta var en nyhet för mig. Jag lämnar normalt in via nätet (när jag inte kör åt Samuelssons) så jag hade inte alls koll på detta.

Vid sidan om andelssystemet har jag dels spelat mitt tävlingssystem i Harleys nya tippartävling dels kört ett litet tilläggssystem.

v75-130413-tavlingochans

I tävlingssystemet har jag inte kört de mest självklara spikarna, men sitter de är mycket vunnet i tävlingen. Dock, lite vanskligt denna gång om de inte sitter, då är nuvarande försprång helt uppätet, och måhända mer därtill, av övriga medtävlande.

Kort om omgången:
På två av systemen garderar jag upp omgångens största favorit och tillika det i många ögons mest naturliga spikvalet: Checco Boko. Chansen är självfallet stor att han bara vinner. Dels har han bra spår, dels är Jorma säkert revanschsugen. Likväl, det är för bra värde i att gardera för att låta bli, känns det som denna gång. Dessutom, Jorma   garderar sig själv i ”Fem tippar”. Porthos Amok är det självklara garderingsbudet, men kör man vidare med strecken är Erik med Gigant Proud, Bear Beta och Rico Follo lika givna. Återstår att se om man får stå där med dumstruten på imorgon…

I andra kör jag utgång på Nelle Red Turbo i andelsspelet, men spikar i tävlingssystemet då jag haft feeling för denne sedan början av veckan. Det är ett svårt lopp och många streckar på här, med all rätt.

I tredje avdelningen hade jag i början av veckan spik på Beckman, jag tror han har bra chans. Men, allt eftersom dagarna har gått, har jag fyllt på med hästar. Många tror på Raja, men i vissa intervjuer är Ludde sedvanligt optimistisk, i andra låter han väldigt mycket mer försiktig än vad som är brukligt för Luddeponken. Får jag välja, vinner Takter med Beanie M.M., som hjärtat klappar lite extra för.

I V75-4 kommer ångesten fram rejält, ett svårt lopp där halva fältet krävs för att trygghetskänslan ska kännas tillräckligt stark. Fyra streck på andelssystemet, men spik på tävlingssystemet, av samma anledning som i V75-2.

I kallblodsloppet streckar vi på och här skulle man kunna köra alla utan att skämmas…

Spik i sjätte! Jag tror benhårt på Jorma här. Värst emot är självfallet Erik med Big Sky Hurricane. Denna omgång har jag inte lirat något vinnarspel, men vill man ha ett riktigt långskott, så är Goldomaster med Tobbe ett kul spel. Visst, är väl måhända inte en favoritdistans, men med rätt resa och om de hetaste buden duellerar mot varandra så…

I sista ges det flera streck i två av systemen och spik på det lilla.

Önskar er alla lycka till och hoppas på bra travsport imorgon. Jag hoppas innerligen vi bjuds på en bra bana och en omgång som avgörs av kuskar med bästa skärpan, kusar med största hjärtat och viljan – istället för att vi ska slita vårt hår p g a undermåliga domarbeslut. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

