V75-NYHET: Nytt andelsspel öppet för alla!

Andelarna i det ”stora systemet” sålde slut redan vid premiären i december 2012 och sedan dess har såväl Isabelle och Robin i butiken som jag själv via e-post och genom bloggen fått ett stort antal förfrågningar på fler andelar i detta system.

Vi har idag tagit beslut om att starta upp ett andelssystem till med obegränsat antal andelar.

Det nya systemet går under namnet ”Lilla Andelen” och kommer köras varje vecka. Andelspris är 100 kr och vi sätter inget tak i detta system vad gäller antal andelar.

Det gamla systemet, går under namnet ”Stora Andelen” och kommer köras enligt tidigare.

Vänligen, tryck på denna länk för mer info.

Jag trodde nog aldrig att jag skulle spela Eddie Meduza i min blogg, inte ens under pistolhot. För några år sedan fanns det inte på kartan, men med ett öppet sinne och en dos nyfikenhet finner man att saker och ting inte alltid är som man först trott…

Första gången jag hörde Eddie var som liten parvel i början på 80-talet och inte ens då tilltalade mig de infantila texter som antingen i klartext eller genom anspelningar handlade om ”än det ena, än det andra”. Fram tills bara för något år sedan var jag nog av den bestämda uppfattning att Meduza var det bara raggare i sunkiga pilsnerbilar som lyssnade på samt måhända icke byxmyndiga småglin som ville fnittra till texter ”under bältet”.

Likväl. Efter att ha bott i Tidaholm i några år, ska man kanske inte säga att jag blivit indoktrinerad, men det såddes ett frö av nyfikenhet som med tiden närde ett intresse för mannen bakom ”fasaden” Eddie Meduza. Dels köpte jag själv DVD-dokumentären om Errol (”Eleganten från Vidderna”), dels besökte jag 2012 uställningen om Eddie Meduza på Tidaholms museum. (En mycket lyckad utställning för övrigt, som kommer i mindre tappning 2013.)

Efter att ha till viss del förkovrat sig i Eddies uppväxt, leverne och lyssnat igenom delar av hans digra produktion finner man att bortom det provokativa material, som han kanske är mest känd för hos den breda allmänheten, fanns en alldeles genial låtmakare med en osedvanlig känsla för catchiga melodier. Vad många inte vet är att Errol skrev låtar till ett flertal stora artister inom såväl dansband- som rocksfären. Errol skrev låtar på såväl svenska som engelska, varav en del nådde utanför hans ordinarie skara av fans och faktiskt blev hits hos den stora massan. Låten nedan kanske inte ”made it big”, men är en av mina favoriter…

Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

