Foton från Bilsport Performance & Custom Motor Show 2013

Igår, långfredagen 29/3, besökte jag Elmias Bilsport Performance & Custom Motor Show. Mässan är fylld av bilar från allehanda stilar, allt från muskelbilar, sportbilar, hot rods, klassiker, custom-bilar, oldtimers, till motorcyklar, traktorer, etc, etc…

Jag stack dit för att fota lite. Orkade dock inte ta med vare sig extern blixt eller stativ, så ni får ta bilderna för vad de är. Jag har dessutom inget vidvinkelobjektiv och av de objektiv i min ägo som är mest lämpat är egentligen 35:an, men jag tog likförbaskat med mig min nya 50:a, då jag inte skjutit så mycket med denna och var nyfiken på att fota lite med den. Den är egentligen lite för ”lång” för ändamålet och det är inte lätt att få rätt avstånd till bilarna, för att få med ”allt”, särskilt inte när det fullknökat med folk på mässan som ”springer i vägen”. Men, med det sagt, här kommer lite mässbilder:

elmiaweb-1 elmiaweb-2 elmiaweb-3 elmiaweb-4 elmiaweb-5 elmiaweb-6 elmiaweb-7 elmiaweb-8 elmiaweb-9 elmiaweb-10 elmiaweb-11 elmiaweb-12 elmiaweb-13 elmiaweb-14 elmiaweb-15 elmiaweb-16 elmiaweb-17jpg elmiaweb-18 elmiaweb-19 elmiaweb-21 elmiaweb-22 elmiaweb-23 elmiaweb-24 elmiaweb-25 elmiaweb-26 elmiaweb-27 elmiaweb-28 elmiaweb-29 elmiaweb-30 elmiaweb-31 elmiaweb-32 elmiaweb-33 elmiaweb-34 elmiaweb-35 elmiaweb-36 elmiaweb-37 elmiaweb-38 elmiaweb-39 elmiaweb-40 elmiaweb-41 elmiaweb-42 elmiaweb-43 elmiaweb-44 elmiaweb-45 elmiaweb-46 elmiaweb-47 elmiaweb-48 elmiaweb-49 elmiaweb-50 elmiaweb-51 elmiaweb-52 elmiaweb-53 elmiaweb-54 elmiaweb-55 elmiaweb-56 elmiaweb-57 elmiaweb-58 elmiaweb-59 elmiaweb-60 elmiaweb-61 elmiaweb-62 elmiaweb-63 elmiaweb-64 elmiaweb-65 elmiaweb-66 elmiaweb-67 elmiaweb-68 elmiaweb-69 elmiaweb-70 elmiaweb-71 elmiaweb-72 elmiaweb-73 elmiaweb-74 elmiaweb-75 elmiaweb-76 elmiaweb-77 elmiaweb-78 elmiaweb-79 elmiaweb-80 elmiaweb-81 elmiaweb-82

Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Foton från Bilsport Performance & Custom Motor Show 2013

  1. Vinnarskalle skriver:

    Oj, härliga bilder! En fröjd för ögat! Jag siktar som tidigare nämnt på Sundsvall Cruising i juni med mitt nyförvärv, men det är del att fixa innan dess!

  2. Susanne skriver:

    Snygga bilder du fått till 🙂
    Mvh Susanne

    • Hej Susanne, tack för din kommentar! 🙂

      Det var dock lurigt med ljuset. Med facit i hand skulle man haft med såväl stativ som extern blixt och ett något ”kortare” objektiv. Har dock inget vidvinkel, men 35:an hade nog varit lite mer lämplig för uppgiften.

      Hur som helst, många fina bilar på mässan. Ligger många arbetstimmar i de där bilarna… 🙂

      • Susanne skriver:

        Mmm..jag brukar alltid ha stativ med mej men, hade hjärnsläpp på morronen för jag glömde de, fick slänga mga bilder o kunde inte ens ta på vissa bilar 😦 körde med mitt 18-135 men tyvärr så e de inte så ljuskänsligt! Jag tyckte årets mässa va great, kändes som de va mindre bilar, men mer racing, rally och många fina byggen 🙂

Kommentera

