Travkonsulten 2012 – finns nu för leverans

travkonsulten2012-coverRedan i måndags damp det ner ett större paket i brevlådan och det visade sig vara Micke ”Travkonsulten” Sandlins senaste alster, nämligen ”Travkonsulten 2012″. Jag tänkte i och med detta inlägg göra lite reklam för Mickes alster, inte för att jag tjänar en spänn på att göra det, utan för att jag själv är en mycket nöjd kund och läsare av Mickes böcker sedan tidigare. Jag har ännu inte hunnit läsa igenom 2012:an från pärm till pärm, men jag har alla  av Mickes tidigare i alster, minus ljudboken, och samtliga av dessa levererar. Jag hyser inget tvivel om att även den senaste utgåvan kommer göra detsamma.

Jag kommer återkomma med en djupare recension längre fram, förhoppningsvis under april månad, men vågar nog redan nu lova att har ni ingen tidigare bok om trav och känner att ni vill lära er mer om spelet kring trav, då är Mickes böcker en mycket bra början, såväl för nybörjaren som för den erfarne, som kanske behöver slå hål på myter och fräscha upp så’nt hon/han egentligen vet, men glömt av…

Något annat som jag också kommer återkomma lite längre fram till är en recension av innehållet i en butelj jag inhandlade idag. Den som följer min blogg vet att jag förutom trav och musik, även har ett stort intresse för såväl mörk lagrad rom som whisky och då företrädelsevis single malt. Idag inhandlade jag dock min första flaska calvados, dvs ett franskt brännvin som är tillverkat av äpple, även om det också förekommer som destillat på päron. Vill man vara riktigt petig kan man påpeka att det destilleras av cider för att sedan lagras på ekfat. Valet föll på en flaska Boulard Calvados Grand Solage (nr 58), när jag ändå var inne på Bolaget för att införskaffa några Staropramen till undertecknad och en flaska Amarone till damen i huset. Nåväl, jag är alltså total nybörjare på denna dryck och det ska bli spännande att läppja densamma nu i påsk, återkommer som sagt med intryck.

Nu i påskhelgen ska förutom smarrig påskmat även V75 avnjutas och denna gång går omgången på Rommes travbana nu på söndag. Omgången till ära är det ånyo dags att knåpa ihop ett andels- och jokersystem för Samuelssons Tobak i Tidaholm Nu sätter vi sjuan! Vi avslutar ånyo med lite Everlast –  Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

