KK är inte min grej…

And now, when I got your attention:

I söndags fick jag sent omsider ett infall att lira en satellit till Söndagsstecken, en turre på styvt 800 kr i inköp. Satelliten gick bra och entrébiljetten till Steken var min för blott 80 bagis. Nice! Tiden fram till Steken spenderades med att spankulera omkring i kåken, mässande på mantrat: ”Inte slaska, inte slaska, inte slaska ikväll….”

Vilket var precis vad jag gjorde. Lirade nog mitt livs sämsta poker, helt emot vad jag ställt in mig på. Vete katten vad som flög i mig. ”I vanliga fall”, har man som bekant alltid en legitim ursäkt om att fiskarna drog ut etc. I söndags fanns emellertid ingen annan smärtsam ursäkt än att tomten var jag, om än en månad försenad.

21-Djupet nämner vi inte, det var ren och skär misär, fast dock medelst ordinarie utdragningar. Här var det ALLA ANDRA som var Onda [tm].

I Ministeken var väl enda ljusglimten att jag fick slå ut rosjon, då han lågstackad går all-in med 66 eller liknande, vilket var ungefär vad jag satte densamme på, men då jag hade flera gånger större stack synar jag med AJ och vi har ett coin-flip som jag vinner då esset kommer.  Lite senare, efter nästan två timmars spel har jag dock tappat i stack, men går  från cirka 6K i stack till 21K då QQ håller och det börjar kännas lite bättre.

Tyvärr infaller sedan kortdöden, inte för att jag var i någon sorts zon innan heller, men det blir påfallande tomt på spelbara kort. När vi är 34 spelare kvar får jag KK med 13K kvar i stacken sittandes i sen position. Någon som sitter någon dyna efter UTG höjer med någon tusing och jag ställer varpå jag får syn av fi efter en kort tids stekande. Min antagonist vänder upp AQ och jag känner mig halvtillfreds med de korten då jag har 71% sannolikhet att knugarna håller. Tyvärr träffar den lede fi esset på river och sagan är all. Riktigt typisk då de 30 första var ITM och jag torskar sålunda fyra platser utanför pengarna.

Idag var jag grymt revanschsugen och bestämmer mig för att lira såväl Skalpen som 21-Djupet. Den tidigare lunkar på i maklig takt utan att jag direkt träffar något, jag håller mig flytande med god marginal, men tar inga skalper. Tar mig till finalbordet utan någon större action, frånsett en enda skalp till slut. Väl där blir det en tight tillställning då det blott är de sju första som är i pengarna. Efter många om och men slutar jag femma och håvar in en sketen femtiolapp för skalpen och cirkus 250 bagare till för femteplatsen.

Vad anbelangar Djupet hamnade jag såväl in the money som på finalbordet även här till slut. Från början var vi 115 spelare som kände sig manade och de femton första var ITM. Här hade jag lite bättre kortsnitt än i Skalpen, utan att för den sakens skull få några anmärkningsvärda händer. Tog mig till kvällens andra finalbord och det relativt smärtfritt men var aldrig riktigt djupstackad och inte heller kunde jag nosa på topp-tre någon gång under turren. Nåväl, till slut är vi bara fyra kvar vid bordet då jag med minst marker vid bordet och tillika på knappen ställer med KK och får blott syn av lilla mörken som vänder upp AA. Ridå! KK är inte min grej

djupet-21

Ryker sålunda på fjärdeplatsen och får 931 kr tillbaka, vilket är helt ok även om jag nog tycker det ånyo börjar bli dags för en förstaplats i Djupet nu. Dags för bingen. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

