Semi-good karma

Gjorde comeback på klubben förra veckan och idag var det åter dags för ett kickboxnings-pass. Känns grymt skönt att vara tillbaka på klubben igen, återstår bara att se hur länge knäna håller. En hel del ur järngänget fanns kvar samt en hel del nya ansikten. Kondisen var dock som bortflugen, så man fick pusta ut och gå och hjälpa till med instruerandet emellanåt.

Idag lirade jag Skalpen framåt kvällskvisten och körde ganska disciplinerat, fick tidigt träff med pockets, såväl låga som medel, vilket snart förpassade mig till topp-tre. Ska inte säga att jag hade maxflax, men var in the zone ett tag och med gediget spel och bra träffprocent medelst en bra portion träffade sets med pockets var jag när det var finalbordsdags och tio spelare kvar uppe på chiplead med 27k då tvåan satt med 16k och trean cirka 7k. När två till var utslagna och vi således var framme vid bubblan hade jag totalt fem skalper och 37k vardera tvåan 12k och trean 10k.

Behåller ledningen tills vi är tre, fyra kvar, då jag springer på en rejäl mina och tappar marker så jag åker ner till en andraplats. Sedan får jag lida för tidigare kortsnitt och det börjar sina, åker ner till 9K när vi är tre kvar  Lyckas dock dodga rävsaxar och andra fällor under resans gång och slutligen är vi bara två kvar och jag lyckas få in det och smaska upp stacken till 33k när chiplead har cirkus 42k.

Det böljar sedan rejält fram och tillbaka, men åker tyvärr på några  tråkiga käftsmällar där min antagonist lirat riktigt dåligt och vid tre tillfällen träffar tvåpar och liknande med semi-junk på river. Till slut blir mörkarna för höga och jag äts sakta upp, slutar emellertid på en andraplats. Ok, men hade förtjänat bättre med tanke på spelet som kändes gediget hela kvällen och då man äntligen fick vara in the zone, åtminstone initialt.  Var dock en kul, långvarig och tight heads-up, även om sortin blev lite snöplig.

skalpen130114

Inga stora summor in, men ändå åt rätt håll samt vad än viktigare är, fortsätter vända tidigare tråksvit som tärde en aning på psyket.

Började också kika igenom veckans startlistor på v75, vilka ser intressanta ut. Vi återkommer till dessa, nu är det dags för bingen. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

