V75 Bergsåker – årets första

Dags för V75-premiär 2013 – vilken går av stapeln på Bergsåkers travbana. Den uppmärksamme läsare ser att jag skriver detta redan under fredagkvällen och då jag är gräsänkling till imorgon eftermiddag är jag nödgad att lämna in systemen redan ikväll, då jag inte vet om junior ger pappsen tid för att sätta sig vid 14-snåret för att se över allt imorgon. Spelmässigt förfall, jag vet, men nöden har ingen lag.  Emellertid, vi har redan fyra strykningar och jag hoppas det inte ska bli fler under morgondagen.

Nåväl, omgången i korthet: Under veckan som varit har jag egentligen endast haft en enda spikaspirant som känts ”säker” och jag tänker då på Wariner i V75-6. Men, då flera källor skrikit sig hesa om Here to Rock med Tobbe i samma lopp, tänker jag gardera på jokersystemet och spikar istället på mitt lilla matematiska. Systemen är egentligen onödigt lika varandra och det är egentligen bara jokersystemets V75-4 som täcks upp med det matematiska, och det med den lilla målarpenseln. I nämnda lopp spikar jag efterrättskonnäsörens Loads of Dosh, som var heroisk senast och jag tror han vunnit från tredje spåret, om Robban nu valt att gå jediriddarnas ljusa väg, istället för att falla in to the dark side, och bli diskad genom sin trängning…

Systemen ser ut som följer och jokersystemet har för kännedom fem utgångar varav minst två ska sitta, ni ser vilka på strecken i respektive kuses nedre vänstra hörn.

v75-bergsaker-joker-130105

 

v75-bergsaker-matemat-130105

Eder ödmjuke favoritbloggare hoppas i och med morgondagens omgång få en raketstart på året och bra med kulor in. Året som var, 2012, gav +5 sjuor på V75 (snabbräknat ur huvudet, tror det låg på fem, sex stycken (kalenderbitaren kollar så klart bloggen)), men tyvärr med alldeles för dåligt betalt vilket innebar att året backade totalt på travet. Trist att sätta så förhållandevis många sjuor på ett år, men inte få betalt för det. Travet har dock haft väldigt många stolpe ut och undertecknad har varit nära stora pengar i såväl egna jokersystem som i det nystartade andelsspelet och tillika samarbetet med Samuelssons Tobak. Vi ska dock få betalt 2013!

Vad gäller pokern har jag tyvärr inte lirat så mycket som jag önskat. Exempelvis Player of the Year-serien som Svenska Spel kör, hade jag tänkt vara med i, så ofta som möjligt. Men, summa summarum tror jag inte att jag var med i fler än fem, sex turneringar totalt i nämnda serie under 2012. Dock, placerade jag mig in the money i två av dem och tog en fjärdeplats som bäst i Lill-Lördag. Placerade mig topp-500 ändå, men av förklarliga skäl räckte det inte till topp100 som var målet. Vi siktar på att kunna lira fler turrar i nämnda serie under 2013.

Pokeråret 2012 plussade cirka 6 000 kr, så inga stora pengar in där, men ändå åt rätt håll. Dock, mitt Svenska Spel-konto/nick, ligger fortfarande på röda siffror, då detta gamla ”lärokonto” ifråga har legat back sedan tidigare. Men, fortsätter pokern i samma riktning 2013 som den gjorde 2012, hoppas jag kunna vända kontot till plus och svarta nuffror under året.

Vad gäller Samuelssons Tobaks andelsspel, har jag idag varit inne och pratat med Robin och Isabelle som snabbast. Då jag har några tjänsteresor framöver, såväl in- som utrikes, ställer detta till det en aning vad gäller ordinarie speldatum och vi bestämde oss idag för att vi kör nästa andelsspel på V75 som går lördagen 9/2.

Nya fräscha tag, nu kör vi! Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till V75 Bergsåker – årets första

  1. Vinnarskalle skriver:

    Lycka till idag! Ser att vi åter tänkt i ganska lika banor… 😉

    • Halloj! Tackar och önskar detsamma! Jag ska omedelbums in på din blogg och kika. Har sovit fram till nu, med start runt tre någonting då damen kom hem. I natt fick lillknodden för sig att kl 01, då var det färdigsovit och sedan höll han låda till klockan 04, så det var en sabla tur att jag lämnade in igår för idag har jag varit som en zombie. Junior, han har det dock varit full fart på hela dagen. Funderar på ett namnbyte, Duracell…

Kommentera

