Stolpe ut

Trist sorti på V75:an i lördags då vi torskade redan i första löpet, med en kuse som låg blott två hästar utanför ramen. Vidare, med facit i hand var det fel spik denna omgång. Likväl, Photo Princess vinner det loppet nio gånger av tio, även om vissa gubbar i min absoluta närhet hade en del synpunkter om spikvalet ifråga…

Trots galoppen var hästuschlingen fyra i mål, förbaskat strongt! Det är ju inte fem rätt vi tippar för och det var märkligt bra betalt på sju rätt, då raden inte var särdeles svår, trots allt. Nåväl, nu tar andelsspelet ett break och återkommer i slutet av månaden. Exakt datum är emellertid inte spikat, då jag ska på jobbmässa i Fjollträsk i slutet av månaden och veckan därpå bär det av på tjänsteresa till Österrike. Jag ska snacka ihop mig med Isabelle och Robin, så får vi se vilken omgång vi kör härnäst.

Avslutade kvällen med lite poker och cash game gick såväl upp som ned och slutade status quo när jag lämnade bordet. Dock gick kvällens turre ok, även om jag slutade blott tvåa. Såg mig emellertid som den moraliske vinnaren, som tyvärr flög på en semi-bluff där den lede fi satte ett färgdrag på river.

pokerturre-121230

Nåja, blev en andraplats och 1515 kr brutto efter ett tight finalbord och en djäkligt kul sista heads-up. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

