Sniket vid bordet

Har varit dåligt med förstaplaceringar i pokern senaste tiden. SM ska vi inte prata om, rök runt placering 1500-någonting av drygt 2600 startande, om jag inte missminner mig. Spelade två händer sjukt dåligt, eller ja, hade det varit en vanlig turnering hade det egentligen varit helt ok spel, men i SM med så djupa stackar var det inte alls ett nödvändigt spel, kunde tagit det lugnt då jag inte alls var lågstackad vid nämnda tillfälle. Nåja, det kommer ett nytt SM nästa år.

Spelet i övrigt då? Skalpen har inte gått något vidare och det är ändå en turnering jag brukar lyckas bra i. Har dock sprungit kall senaste tiden där. Samma sak med 21-Djupet där framgångarna uteblivit helt och det tycks vara standard att jag ska åka ut med näsan först varje gång jag håller i AK.

Dock, som lite plåster på såren har någon enstaka sit ‘n’ go gått ok samt två tredjeplatser två dagar i rad i snik-Djupet vid 22.30. På fredagar brukar det vara helt ok spelarantal med, så det betalar sig lite bättre än tidigare i veckan. Senaste sex turrarna har åtminstone tre av dem resulterat i finalbord och placeringar topp-tre. Hoppas vi närmar oss vändningen nu.

sniken-fredag

Vad gäller lördagens V75-omgång på Åby har nog systemet satt sig nu, förutsatt att det inte blir ”fel” strykningar under lördagen. Dock har det varit ett gäng korrigeringar fram och tillbaka, vissa dagar flera per dag. I nuläget är jag i stort tillbaka där jag var tidigare i veckan. Emellertid, vi kör spiklöst som sagt och i nuläget är jag ganska tillfreds med hur systemet gestaltar sig. Vi får hoppas den känslan är densamma även efter loppen är körda.

Samuelssons andelssystem kommer postas här någon gång runt spelstopp under lördagen, så snart jag hunnit hem igen från butiken. Därtill är det möjligt att jag kör ett litet eget vid sidan om igen, det återstår att se.

Nåväl, feelingen är bra som sagt, vi får hoppas den stämmer. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

