Sju rätt på Åby – andra veckan i rad

Lite lustigt. Från början hade jag med både Mill Sienna och Yaw Damper i lärlingsloppet, men då Haugstad blev struken med sin kuse valde jag istället att ta bort även Marcus, för att få plats med fler hästar i avdelning två. Men, givetvis satte jag då Yaw Damper som förstereserv istället (en av få reserver jag markerat). Var då lite flax att Svanstedt junior blir kickad från banan efter x antal omstarter, så vår reserv gick in istället. Anders ja, han fick revansch i avdelningen därpå med Opportunity.

Tyvärr hände det inte mycket denna gång, av sju avdelningar fick jag in fem tipsettor och utdelningen blev därefter. Lite trist att det inte small till mer i V75-6 samt V75-7 då vi satt med tio hästar i de avslutande loppen och alla utgångarna var satta.  Systemet gav 12 198 kr tillbaka, dvs cirka 1200 kr per andel.

resultat-aby-121208

Nåväl, det kommer en ny jackpott nästa helg och jag har inte fått svar från Isabell än, men jag antar det vankas andelsspel igen. Ska vi sätta tredje gången i rad nästa helg och då med miljonutdelning?

Önskar alla en fortsatt trevlig helg. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Sju rätt på Åby – andra veckan i rad

  1. Vinnarskalle skriver:

    Vilket flyt att få in reserven Yaw Damber då Svanstedts häst trilskades och blev diskad. Bollarna studsar verkligen din väg just nu! Stort grattis! 🙂

    • Mja, mjo, nja, jag vet inte. Det hände ju inget egentligen i de lopp vi garderade i. Visst, tur i oturen med Yaw Damber. Men å andra sidan, den kusen hade jag haft med på systemramen hela veckan och tog bort den under lördagen då Haugstads kuse blev struken. Hade ju varit max oflyt då, om den vunnit och vi ej haft med den som reserv. Men visst, man kan ju skänka en tacksam tanke åt Svanstedt junior….

      Jag ser det som poetisk rättvisa… 😉

  2. Penny skriver:

    Hääärligt…! Grattis!! 🙂

    Jag gillar ju verkligen Anders. Han är till och med bra när han blir utkörd. 😉

Kommentera

