V75 Bergsåker – andelssystem samt egna spel

Idag är det då dags för premiären på andelssystemet på Samuelssons Tobak, när V75 går på Bergsåker. Dagen till ära är det snöoväder och det har enligt uppgift kommit närmare en halv meter snö uppe i norr, barfota balans är sålunda inte att tänka på.

Kort om avdelningarna:
I första var Udo med Bergharn en tänkbar spik, eller möjligen utgång, om man målat på med lite fler hästar i loppet.  Nöjde mig dock med fyra hästar här och jag hoppas vi ska ha med de som strider om vinsten här.

I V75-2 hade jag tidigare i veckan min givna spik – Digital Ink med Örjan. Dock har Örjan tidigare varit missnöjd med speeden med kusen då denne tvingats gå med skor och parat med detta faktum har han tillika spår ett i autostart. Jag vill inte att vår enda spik ska riskera att bli fastlåst direkt från start. I övrigt samma som i första, Digital hade varit en tänkbar utgång, men då loppet blott har fyra streckade hästar är även andra avdelningen ett matematiskt lopp.

I tredje loppet hade jag önskat sju streck för att känna mig säker, men det fick nu bli fyra och jag hoppas jag valt rätt. Erik och Örjan är de två främsta spekulanterna om förstaplatsen i mitt tycke. Vidare har vi en luring i Raketen, nu med Åke upp. Hamnar han i vinnarhålet och får fritt på upploppet kan det mycket väl vara dags för vinst. Å andra sidan, 1640, han kanske försöker hålla ledningen. Mitt drag i avdelningen är dock Simb Ruby med unge herr Untersteiner. Får man välja, önskar jag att Johan är först över linjen. I detta lopp är jag främst rädd för Staro Cold Carat samt El Sueco, som båda ligger strax utanför ramen. Egentligen var jag mest rädde för Caddie Comet, men då denne blev struken blev det något lättare.

I fjärde har vi då systemets enda spik: Faksen J:r. Absolut inte ett plus att han går med skor, men J-O tror han har mycket bra chans ändå, dessutom från tredjespår autostart. Vi håller tummarna och hoppas han håller. Värst emot är Jorma med Höstbo, Tobbe med Lix samt i mitt tycke en luring i form av Farmfurir som är riktigt lite streckad.

I de tre sista avdelningarna har vi målat på och samtliga lopp har varsin utgångshäst. I V75-5 har vi Claes Boko. I V75-6 har vi utgång på Increased Workload med Örjan och i sista är det Svanstedt Jr med Allaballakatioz. Minst en av dessa tre, måste alltså vinna, för att ramen ska gälla i sin helhet i övrigt.

Samuelssons Tobak – Andelssystem samt jokersystem- 10 andelar/500 kr/st:

Tryck på bilden för större version.

Tryck på bilden för större version.

Ovanstående jokersystem är sålunda andelsspelet jag tippat åt Samuelssons.

Nedanstående spel är egna, privata, för att förtydliga. Förhoppningen är självfallet att det stora andelssystemet ska sitta, men i sedvanlig ordning nöjer jag mig aldrig med ett system, utan vill alltid ha något eller några extra små system emot, ifall man blåser spiken etc.

v75-bergsaker-121201-egna

Avslutningsvis ber jag om ursäkt för att detta inlägg är något sent. Tanken var att det skulle komma ut strax efter spelstopp, men då familjelogistiken har stulit lite tid blev det något senare. Nu hoppas vi på miljonrullning åt Tidaholm, lycka till alla. Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till V75 Bergsåker – andelssystem samt egna spel

  1. Vinnarskalle skriver:

    Andelssystemet ser läckert ut! Sitter bara spiken så borde det vara rätt stor chans att det sitter. Man borde kanske ha köpt in sig på en andel? He he! 😉
    Det mindre systemet ser inte fy skam ut det heller. Lycka till idag!

    • Tack och tack detsamma! Ja, andelssystemet känns bra, men som alltid finns det hästar man skulle vilja ha med. Åke samt Anders i första är luringar. Björnjägaren i andra och Uffe och Berghan i fredje. Likväl, sitter bara spiken, som du säger, tycker jag vi borde ha bra chans.

Kommentera

