Vinst i SportSvenssons V75-tävling 2012 (Säsong 2)

I helgen som var avgjordes SportSvenssons V75-tävling 2012, ”säsong 2”.

Men, först en återblick:

I ”säsong 1” var det en tät kamp, mellan främst Travkonsulten, Spelatrav, Harleys Hörna samt undertecknad. När första säsongens sista omgång var genomförd var nämnda spelsidor/bloggar/experter/whatever samtliga inom två poängs differens. Dock, när krutröken skingrats och solen åter lyste klart från himlen kunde alla slutligen se att den rättmätige vinnaren var Travkonsulten, som norpade förstaplatsen mitt framför ögonen på undertecknad, med en gigantiskt stor och tillika hel poäng. Själv var jag emellertid inte, andraplatsen delades mellan mig och Spelatrav, då de också hade 45 poäng. Den slutgiltiga poänglistan i ”säsong 1” blev som följer:

SportSvenssons V75-tävling 2012 – Säsong 1

46p – Travkonsulten
45p – generationX.se samt Spelatrav
44p – Harleys Hörna
43p – Wiretowire
42p – Vinnarskallar, Etrav
40p – Travexperten, Hockeyligan
38p – Sverige-travet, SportSvensson
37p – Stalltips
36p – Travpunkten
34p – Niclas travtips, Vassa travtips
28p – Stall Triokungen
27p – Barfota runtom, Dagens Bästa Spel
21p – Plingdirect (avbröt sitt deltagande)
19p – Dagenstravtips

Ovanstående är sålunda en kort historielektion tillika återblick till i våras.

Säsong två har nyligen avgjorts i den gångna helgen, som sagts, och även denna gång var det ett rafflande upplopp. I säsong ett var det Travkonsulten som var villebrådet och den vi jagade då denne höll sig i ledningen. Nu i säsong två, fick jag känna på hur det är att vara haren. Efter fyra omgångar gick jag upp i ledning strax före Sverigetravet som nosade mig i hasorna och efter omgång fem hade jag lyckats skaffa ett litet försprång på tre poäng. Därefter var det en hård fight mellan Sverigetravet, Etrav, Travkonsulten, Harley samt SportSvenssons på 22 poäng.

Nåväl, jag höll ledningen med någorlunda resultat i efterföljande omgångar, men i omgång åtta respektive nio klappade jag igenom fullständigt och hade ynka två rätt dessa lördagar. Helt plötsligt var tidigare försprång i det närmaste helt raderat och inför sista omgången hade jag Travkonsulten, Etrav samt Harley oroväckande nära, blott en poäng efter.  Likväl, när omgång tio väl var avgjord hade jag likt Rödluvan lyckats hålla mig undan från de ylande vargarna och lustigt nog var det min tur denna gång, att vinna med blott en poäng:

SportSvenssons V75-tävling 2012 – Säsong 2

44p – generationX.se
43p – Travkonsulten
42p – Etrav.seHarleys Hörna
38p – Sverigetravet.seSpelatrav.se
36p – Vassa Travtips
35p – SportSvenssonStall Triokungen & Plingdirect.com
30p – Niclas Travtips
25p – Dagens Bästa Spel

-Pay back time, Micke! 😉

Skämt åsido. Jag vill tacka alla mina medtävlare för en trevlig, kul och som alltid jämn tillställning. Stort tack inte minst till Filip, Mr SportSvensson själv, som arrangerar tävlingen. Undertecknad ser redan fram emot nästa ”säsong”.

Om vi lämnar travet för en sekund, närmar vi oss som bekant Svenska Spels Online-SM, Main Event i Texas Hold ‘em NL. Första speldagen startar nu på söndag och jag hoppas springa långt, helst så långt man kan, om man nu får drömma lite.

Då det var ett tag sedan jag lirade, gjorde jag slag i saken igår och spelade den sena ”snik-Djupet”. Var väl strax över 70 deltagare och efter många timmars spel blev det finalbord till slut runt midnatt. Tyckte jag lirade bra större delen av turneringen, inget direkt slaskande utan körde mestadels tight-aggro. Dock, när vi var tre kvar på finalbordet fick jag en särdeles utdragen korttorka och tyvärr blev jag allt för passiv och sträckte mig aldrig efter de halmstrån som kom i min väg, utan jag väntade för länge på bättre händer, som aldrig kom. Blev sålunda mer eller mindre utmörkad och när jag sedan kastade mig utför ravinens avgrund i en sista all-in hånlog fru Fortuna mig rätt i ansiktet. Högst osympatiskt. Nåväl, blev en tredjeplats summa summarum och strax under 700 kr brutto i tröstpengar tillbaka.

Gårdagen bjöd tillika på en jogging-tur, vilket var en evighet sedan senast. Det blev nog cirkus 3 km och jag tog det väldigt vackert då det var asfalt och jag var lite orolig över hur knäna skulle klara av detta. Men, idag känns såväl knän som benhinnor kanon och jag siktar redan på en ny runda imorgon. Nästa vecka kanske det t om kan bli lite fightande på klubben igen, det var ett tag sedan…

Kvällen bjuder ånyo på lite poker, wish me luck! Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vinst i SportSvenssons V75-tävling 2012 (Säsong 2)

  1. Vinnarskalle skriver:

    Grattis till vinsten! Gissar att den satt fint! 😉

  2. Tackar! Jodå, ”bragging rights” i all ära, det kan vara skoj, men det är ju pengarna vi jagar. Vi tar dem på lördag. 🙂

Kommentera

