Andelsspel hos Samuelssons Tobak i Tidaholm

Har idag framåt kvällningen haft ett givande möte med Isabelle och RobinSamuelssons Tobak (Direkten) i Tidaholm. Under en trevlig pratstund på cirka en timma har vi lite grovt dragit upp riktlinjer samt beslutat oss för att dra igång ett samarbete och tillika andelsspel på V75. Kortfattat går det ut på att undertecknad står för tippandet en gång i månaden och då på V75. Initialt är tanken att vi tar första lördagen som infaller efter löning, dvs förstkommande V75-omgång efter den 27:e varje månad.

Vi siktar initialt på tio andelar (no more, no less) varav varje andel kostar 500 kr/st. Sålunda har vi en spelbudget per omgång på 5 000 kr. Jag har lite grovt skissat fram systemkonstruktionen redan nu och det lutar åt att jag tänker köra en statisk konstruktion, dvs det är blott hästarna som byts ut från gång till annan, konstruktionen kommer vara densamma. I skrivande stund har jag tagit fram en ram som jag känner mig förhållandevis tillfreds med och som spontant tycks ge en solid grund att stå på.  Mer info kommer följa längre fram, men kan redan nu tillkännage att vi sannolikt siktar på en spik samt tre utgångar varav en måste sitta.  I nuvarande konstruktion ger detta en systemram som oreducerat ger 28 672 rader, men vilken efter en 66-procentig reducering totalt ger 9 856 godkända rader, utskrivna på tre kuponger och sålunda en systemkostnad på 4 928 kr. Nu är denna ram ännu ej skriven i sten, men slutsystemet kommer ligga i närheten av dessa siffror.

När jag gör systemen har jag jokersystemet som arbetsverktyg, vilket jag varmt kan rekommendera dem som är nyfikna på att ge sig in i världen av ”reducerade system”. Visst, om man inte ska göra annorlunda system än att skriva ut dem på blott tre kuponger (som vi ämnar nu), klarar man sig väl att jobba pappersvägen. Men, jokersystemet ger så mycket mer, då det är lätt, snabbt och enkelt att sitta och leka med olika konstruktioner och direkt se hur systemet utvecklar sig samt direkt få svar på systemkostnad. Att sedan ”travguron” ingår i systemet är ett klart plus.

Faktum är att även när jag lirar matematiska system, låter jag dessa växa fram i jokerprogrammet, då jag direkt får en oslagbar systemöverblick samt systemkostnad, streckprocent och vinnarodds etc presenterat för mig på skärmen. Att programmet dessutom är såväl lättjobbat som intuitivt är ett klart plus. Programmet i sig har inga begränsningar, det går själv att göra systemet precis så enkelt eller komplext som man själv vill. I början jobbade jag mycket med ABC-hästar, men har på senare tid mer jobbat enkom med utgångar. Vill man kan man utgå från väldigt många olika krav som kompletterar varandra, alternativt bara jobba med utgångar, man väljer själv. Jag har använt det i några år nu och har egentligen inget att anmärka på, jag vet helt enkelt inte hur man skulle kunna göra ett liknande program bättre. Kan inte på rak hand nämna något jag saknar, det får man väl ta som ett gott betyg…

Nåväl, nu spann jag iväg ut i en liten parentes. Vad gäller andelsspelet siktar vi på att köra första omgången lördagen 1:e december. Är vi lyckosamma tidigt kan vi måhända köra oftare än en gång i månaden, men vi börjar med detta som utgångspunkt.

Bor du i Tidaholm och är intresserad av att vara med? Gå in hos Samuelssons och ta ett snack med Isabelle och Robin. Säg att du är nyfiken på att vara med på V75-andelsspelet som tippas av generationX.se. Självfallet går det också bra att maila mig direkt, om ni har specifika frågor kring systemet, dock sker anmälan till systemet via butiken. Kontaktuppgifter finns i fliken ovan.

Detta ska bli otroligt kul och samtidigt har vi en spännande period framför oss. Är för egen del väldigt glad över att få förtroendet att tippa för Samuelssons Tobak, men känns dessutom extra kul att få samarbeta med Isabelle och Robin som ger ett väldigt framåt och positivt intryck. Vi hoppas bli ett glatt gäng som siktar på miljonerna – och du, tidaholmare, som läser detta, är välkommen i gänget! Enjoy!

Om generationxpunktse

Intressen: Poker, trav, mörk lagrad rom, single-malt-whisky, musik & litteratur samt en hel del annat.
Det här inlägget postades i Om allt och inget och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

